اعضای یک گروه راست های افراطی در آوریل سال ۲۰۱۸ با لباس‌های فرم آبی رنگ و با اجاره هلیکوپتر، استفاده از پهپاد و خودروهای شاسی‌بلندی که پرچم گروهشان بر روی آنها نصب شده بود، در منطقه مرزی کوهستانی بین فرانسه و ایتالیا عملیاتی را آغاز کردند تا مانع ورود مهاجران به فرانسه شوند.

به گزارش جماران، یورونیوز در گزارشی نوشت: سه عضو گروه راست افراطی «نسل هویت‌طلب» فرانسه که در سال ۲۰۱۸ گشت‌های ضد مهاجران در منطقه آلپ فرانسه راه‌اندازی کرده‌ بودند، امروز پنجشنبه به دادگاه فراخوانده شدند.

حامیان این گروه راست افراطی در آوریل سال ۲۰۱۸ با لباس‌های فرم آبی رنگ و با اجاره هلیکوپتر، استفاده از پهپاد و خودروهای شاسی‌بلندی که پرچم گروهشان بر روی آنها نصب شده بود، در منطقه مرزی کوهستانی بین فرانسه و ایتالیا عملیاتی را آغاز کردند تا مانع ورود مهاجران به فرانسه شوند.

هدف عملیات آنها که آن را «دفاع از اروپا» نامگذاری کرده‌اند، مسدود کردن راههای کوهستانی بود که مهاجران برای ورود به فرانسه از آنها استفاده می کنند. آنها میله‌هایی را در این منطقه علم کردند و با نصب فنس منطقه بزرگی را مسدود کرده بودند تا به نظر برسد که پلیس چنین اقدامی را انجام داده است.

آنها تمام فرایند عملیات‌شان را در منطقه آلپ فرانسه فیلم گرفته‌اند و بر روی وب‌سایتشان منتشر کرده‌اند.

به گزارش «فرانس انفو» عملیات ضد مهاجران این گروه حدود ۳۰ هزار یورو هزینه داشته است. مبلغی قابل توجه که معادل ۱۰ درصد بودجه سالیانه گروه «نسل هویت‌طلب» است که تخمین زده می شود بودجه سالانه‌اش ۳۰۰ هزار یورو باشد.

این گروه می گوید بودجه عملیات آنها از سوی حامیان و اعضای جنبش‌شان تامین می شود، اعضایی که تخمین زده می شود حدود ۳۰۰۰ نفر باشند.

«ژوان تیسه» سخنگوی گروه راست افراطی «نسل هویت‌طلب» می گوید: «بیشتر حامیان ما مبلغی کمتر از ۱۰۰ یورو، بیشتر بین ۳۰ تا ۵۰ یورو به طور میانگین به ما کمک می کنند.»

او گفته است که ما خیرین زیادی در فرانسه داریم که به ما کمک می کنند و باعث شده است که بتوانیم چنین عملیاتی را انجام دهیم و همه دریافت‌های ما قانونی است.

با این حال بخش بزرگی از هزینه‌های مالی این گروه غیر شفاف است زیرا از پول نقد استفاده می کنند که نظارت بر آن بسیار دشوار است.

این گروه در سال ۲۰۱۷ با درخواست کمک مالی روی اینترنت توانست ۲۰۰ هزار یورو کمک دریافت کند. به کمک این مبلغ، این گروه توانست یک کشتی در مدیترانه اجاره کند برای اینکه مانع نجات پناهجویان در دریای مدیترانه شود.

«تریستن مندس فرانس» متخصص راست افراطی در شبکه های اجتماعی می گوید که کارزار جمع‌آوری پول برای اجاره این کشتی از سوی گروه «نسل هویت‌طلب» فرانسه ابعاد بین‌المللی یافت و راست افراطی آمریکا نیز در آن مشارکت کرد. وی می گوید که به طور اخص «دیوید دوک» رهبر پیشین «کوکلوس کلان» آمریکا و حامی برتری سفیدپوستان در حسابت توئیتریش که ۵۰ هزار عضو دارد خواستار کمک به کارزار «نسل هویت‌طلب» فرانسه برای اجاره این کشتی شده بود. همچنین در س‍پتامبر ۲۰۱۷، تروریست و عامل حمله به مسجد شهر «کرایس چرچ »نیوزیلند که ۵۰ کشته برجا گذاشت نیز به ۱۰۰۰ یورو به این کارزار کمک مالی کرده بود.

یکی دیگر از ویژگی های این گروه افراطی، مخالفت با اسلام است. در سال ۲۰۱۲ این گروه یک مسجد را در «پوآتیه» در غرب فرانسه را اشغال کردند تا مخالفتشان را با ساخت مسجد در فرانسه اعلام کنند.

در حال حاضر این گروه از حامیانش خواسته است کمک‌های خود را با «بیت کوین» به این گروه بدهند، روشی که رهگیری کمک‌های مالی به این گروه را بسیار دشوار می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.