مشکل کاندیداهای دموکرات این است که تقریبا اکثر آنها سندرز را فاقد توانایی شکست دادن ترامپ می‌ دانند و استمرار او را عامل تفرقه میان دموکرات‌ ها می‌ دانند. اما در عین حال آنها نه توانایی شکست دادن سندرز را دارند و نه حاضرند صحنه را برای یک رقیب جدی در مقابل سندرز و ترامپ خالی کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد زمان به سرعت برای برخی از کاندیداهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حال سپری شدن است و آنها باید در فرصتی که پیش رو دارند نشان دهند که در ایالت‌هایی مثل کارولینای جنوبی - که از تنوع نژادی بالایی برخوردار است- به اندازه کافی از حمایت برخوردارند تا بتوانند در این رقابت باقی بمانند.

به نظر می‌ رسد، برنی سندر سناتور ایالت ورمونت در این رقابت در حال شتاب گرفتن است. پیروزی قاطع برنی سندرز در ایالت نوادا باعث شد که سایر کاندیداهای دموکرات با حداکثر توان به رقابت با وی ادامه دهند تا جلوی شتاب برنی سندرز را بگیرند.

داده‌ های پس از رای‌ گیری حاکی‌ است سناتور برنی سندرز، در رقابت‌ های درون‌ حزبی دموکرات‌ ها در ایالت نوادا، برای گزینش کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری، به پیروزی رسیده است.

پیروزی سندرز در رای‌ گیری در نوادا به بخت او برای این‌که در روند طولانی رقابت‌ های درونی، نهایتا کاندیدای حزب دموکرات شود، می‌ افزاید.

برنی سندرز در انتخابات درونی در ایالت نیوهمپشایر توانسته بود از سد رقبا بگذرد. در ایالت آیووا نیز همراه «پیت بوتیجیج »در صدر قرار داشت.

گوناگونی اقلیت‌ ها و تبارهای ساکن در ایالت نوادا، به‌ مراتب بیشتر از دو ایالت قبلی یعنی آیووا و نیوهمپشایر است که ایالت‌ های عمدتا سفیدپوست به‌شمار می‌ روند.

این در حالی است که جو بایدن (معاون باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا) به ایالت کارولینای جنوبی و رای دهندگان سیاه پوست آن، به دید رگ حیاتی برای ستاد انتخاباتی خود نگاه می‌ کند که می‌ تواند نخستین پیروزی در رقابت‌ های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تقدیم وی کند. 

جو بایدن معاون باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا تاکید کرد هدفش شکست دادن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا است. جو بایدن معتقد است برنی سندرز قدرت شکست دادن دونالد ترامپ را ندارد.

جو بایدن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی MSNBC گفت: «من می‌ خواهم هر کسی که  کاندیدای دموکرات‌ ها می‌ شود دونالد ترامپ را شکست دهد. من در برابر دونالد ترامپ به میکی ماوس (شخصیت مشهور کارتونی) هم رای می‌ دهم. به نظر من وی (برنی سندرز) نمی‌ تواند دونالد ترامپ را شکست دهد. شاید وی (برنی سندرز) این همه هیجان داشته باشد و حامیان زیادی داشته باشد - که من اصلا منکر چنین حامیانی نیستم -، اما ما باید بتوانیم پیروز شویم و از طرفی کرسی‌ های سنا را هم از آن خود کنیم».

جو بایدن و سایر کاندیداهای پیشتاز دموکرات تبلیغ می‌ کنند که چرا آنها در مقایسه با برنی سندرز بهترین گزینه هستند؟!

«مایکل بلومبرگ» از دیگر کاندیداهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است که هر چند نمی‌ تواند در رای گیری این هفته در کارولینای جنوبی به عنوان یکی از کاندیداهاحضور داشته باشد، اما در ایالت کارولینای جنوبی در مناظره دموکرات‌ ها حضور خواهد داشت و در «سه شنبه سرنوشت ساز» (رای گیری نمایندگان ارشد حزبی) بار دیگر بخت خود را می‌ آزماید.

روز سه‌ شنبه، سوم مارس، چندین ایالت به‌ طور همزمان انتخابات مقدماتی برگزار می‌ کنند.

پیت بوتیجیج شهردار سابق شهر «ساوث بند» در ایالت ایندیانا -که تلاش می‌ کند رای سیاه پوستان و لاتین تبار‌ها را جلب کند- ممکن است در ایالت‌ های پیش رو درخشش بیشتری داشته باشد. وی هشدار داد که کاندیداتوری برنی سندرز ممکن است در انتخابات نوامبر به دموکرات‌ ها لطمه بزند.

پیت بوتیجیج گفت: «من به دوستم سناتور سندرز احترام می‌ گذارم، اما در عین حال معتقدم که شیوه ما برای شکل دادن جنبش شکست دونالد ترامپ دعوت کردن از مردم برای ورود و حضور در ستاد انتخاباتی ما است نه اینکه به صورت آنلاین از آنها دعوت کنیم».

ستاد انتخاباتی «ایمی کلوباچار» دیگر کاندیداهای دموکرات‌ ها نیز از عدم تنوع حمایتی (در میان رای دهندگان) رنج می‌ برد، اما وی تاکید می‌ کند که هنوز قصد خروج از رقابت‌ ها را ندارد.

کلوباچار گفت: «چرا من باید کنار بروم؟ چرا باید از دو خانمِ حاضر در رقابت دموکرات‌ ها خواسته شود که کنار بروند درحالیکه دو میلیاردر در رقابت‌ ها حضور دارند؟ سه شنبه سرنوشت ساز (رای گیری نهایی نمایندگان حزبی دموکرات‌ ها) دنیایی کاملا متفاوت را ایجاد می‌ کند».

سناتور «الیزابت وارن» به رای دهندگان گفته است که به دستاورد‌های وی در مقام سناتوری توجه کنند و سوابق او را با سناتور برنی سندرز مقایسه کنند.

«جیمز کلایبِرن» نماینده ایالت کارولینای جنوبی در کنگره آمریکا که فرد سیاسی قدرتمندی در این ایالت محسوب می شود به احتمال زیاد حمایت خود از کاندیدای مورد نظرش را روز چهارشنبه اعلام خواهد کرد.

منابع نزدیک به این نماینده کنگره، به سی ان ان گفتند انتخاب نماینده کارولینای جنوبی، شکستی برای جو بایدن خواهد بود، اما منابعی که به هر دو نفر - یعنی جو بایدن و جیمز کلایبرن نزدیک هستند - گفتند هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است و جیمز کلایبرن پس از مناظره سه شنبه شب، تصمیم خود را برای حمایت از کاندیدای مورد نظرش اعلام خواهد کرد.

برخی محافل رسانه‌ ای معتقدند که برنی سندرز راهی را می‌ رود که ترامپ در سال 2016 رفته بود. آن زمان هم برخی در حزب جمهوری خواه، ترامپ را جدی نمی‌ گرفتند و تمایلی به اعطای کاندیداتوری نهایی حزب به وی نداشتند، اما ترامپ با گفتمان متفاوت‌ اش توانست خود را به عنوان کاندیدای نهایی حزب جمهوری خواه، به سایر جمهوری خواهان بقبولاند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.