پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

کمتر از 3 ماه مانده به انتخابات آمریکا؛

کفه آراء به سمت کدام حزب سنگینی می کند؟

دموکرات ها شاهد این هستند که فضای کشور به طور کلی به سمت آنها تمایل پیدا کرده، و تعدادی از تحولات بسیار ظریف، به کاندیداهای آنها یاری رسانده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نیویورک تایمز در مطلب کوتاهی به وضعیت احزاب در انتخابات پیش رو در ماه نوامبر پرداخت و نوشت: دموکرات ها باید دست کم 23 کرسی ای را که اکنون در اختیار جمهوری خواه قرار دارد، پس بگیرند تا در ماه نوامبر مجددا کنترل مجلس نمایندگان را در دست بگیرند. در حال حاضر 62 کرسی بسیار رقابتی وجود دارد - برخی از این کرسی ها که در بین دو حزب قرار می گیرند یا کمی به سمت یکی از احزاب تمایل دارد - با توجه به رتبه بندی ارائه شده در وب سایت «پولیتیکال کوک» به شکل زیر است:

در اینجا آخرین آمار ارائه می شود.

در ماه های اخیر چندین مورد از رقابت های کنگره در جهت دموکرات ها تغییر کرده اند.

دموکرات ها شاهد این هستند که فضای کشور به طور کلی به سمت آنها تمایل پیدا کرده، و تعدادی از تحولات بسیار ظریف، به کاندیداهای آنها یاری رسانده است. جمهوری خواهان با رسوایی های حقوقی و دیگر رویدادهای مخرب سیاسی در نیویورک، نیوجرسی و مینه سوتا روبرو شده اند.

در حال حاضر، 10 کرسی که اکنون در اختیار جمهوری خواهان قرار دارد، احتمالا به دست دموکرات ها می افتد و یا کم کم به سمت آنها جهت می گیرد، در حالی که سرنوشت بیش از 20 کرسی دیگر را شانس رقم خواهد زد و باید دید سکه سیاسی شیر خواهد بود یا خط. اگر جمهوری خواهان 10 کرسی ای را که اکنون به سمت دموکرات ها متمایل شده اند، از دست بدهند، باید حداقل نیمی از این کرسی های بلاتکلیف را به دست آورند تا بتوانند کنترل کنگره را همچنان در دست داشته باشند.

همچنین بیش از 50 کرسی دیگرِ در دستِ جمهوری خواهان وجود دارد که به اندازه کافی برای پیروزی احتمالی دموکرات ها پتانسیل دارند. بسیاری از آن ها در حومه شهرهای محافظه کار و مناطق روستایی در غرب هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.