رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا عصر پنجشنبه (به وقت محلی) فرمان تشکیل کمیسیون بررسی صحت انتخابات را صادر کرد.

به گزارش جماران، دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده، فرمان تشکیل کمیسیون مشورتی ریاست جمهوری برای بررسی صحت انتخابات را صادر کرد.
بنابر اعلام تارنمای رسمی کاخ سفید، این کمیسیون که شامل 15 عضو به انتخاب رئیس جمهوری خواهد بود، موظف است فرایند ثبت نام و رای گیری را در انتخابات فدرال بررسی کرده و گزارش آن را به شخص رئیس جمهوری ارائه کند.
از دیگر وظایف این کمیسیون، شناسایی نقاط آسیب پذیر در سامانه های رای گیری انتخابات فدرال است که می تواند منجر به خطا در ثبت نام رای دهنده و فرایند ثبت رای شود.
در انتخابات سال 2016 ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ با کسب اکثریت آرای الکترال به پیروزی رسید، در حالی که آرای مردمی او حدود سه میلیون رای کمتر از رقیبش هیلاری کلینتون بود.
ترامپ در پیام های توئیتری خود دموکرات ها را به تقلب در انتخابات و ثبت میلیون ها رای جعلی متهم و این تقلب را علت اختلاف آرای مردمی خود با کلینتون عنوان کرده است.
وی با همین استدلال، پیشتر در ماه ژانویه سال جاری میلادی وعده صدور فرمان تشکیل چنین کمیسیونی را داده بود، اما به دلیل مناقشاتی که بر سر هدف تشکیل آن بود، مکررا به تعویق افتاد.
صدور این فرمان فصل نوینی در زنجیره فرمان های اجرایی مناقشه برانگیز ترامپ به شمار می آید.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.