این سیاستمدار فرانسوی متهم است که با معرفی همسرش به عنوان یکی از دستیاران خود در زمان نمایندگی، شغلی «ساختگی» برای او ایجاد کرده و دست به «اختلاس اموال عمومی» زده است.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز،«فرانسوا فیون» نخست‌وزیر سابق فرانسه، روز دوشنبه 24 فوریه (5 اسفند) به دلیل ایجاد شغل «ساختگی» برای همسرش در جلسه دادگاه حضور یافت.

این سیاستمدار فرانسوی متهم است که با معرفی همسرش به عنوان یکی از دستیاران خود در زمان نمایندگی، شغلی «ساختگی» برای او ایجاد کرده و دست به «اختلاس اموال عمومی» زده است.

«پنه لوپ فیون» در مجموع با قراردادهایی که بین سال‌های 1998 تا 2002، 2002 تا 2007 و 2012 تا 2013 میلادی به عنوان دستیار همسرش امضاء کرده بود بیش از یک میلیون یورو دستمزد دریافت کرده است.

آقای فیون و همسرش پنه لوپ فیون که در دادگاه ظاهر شده بودند از اظهارنظر خودداری کردند و تنها گفتند تمامی اتهامات را رد می‌کنند. آقای فیون در صورت اثبات اتهامات می‌تواند تا به ده سال زندان محکوم شود.

مقامات قضایی گفته‌اند با توجه به اینکه هم‌اکنون وکلا در فرانسه در اعتصاب به سر می‌برند، جلسه دادگاه تا روز چهارشنبه به تعویق می‌افتد.

افشای اسنادی که نشان می داد پنه لوپ فیون در زمان عضویت همسرش در مجلس ملی در عمل به عنوان دستیار او مشغول به کار نبوده است، رسوایی جنجال برانگیزی را برای فرانسوا فیون در سال 2017رقم زد.

از نخست وزیر پیشین فرانسه که در آن زمان نامزد حزب راستگرای جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری به حساب می آمد، به عنوان بخت اصلی راهیابی به کاخ الیزه نام برده می شد.

نخست وزیر اسبق فرانسه پیشتر اعلام کرده بود که اسناد «بی گناهی» خود و همسرش را در جریان محاکمه ارائه خواهد کرد. وکلای مدافع فرانسوا فیون گفته اند که همسر او از سال 1981 وظیفه برنامه ریزی دیدارهای روزانه، نگارش پاسخ به نامه‌های دریافتی و تهیه یادداشت برای شوهرش را برعهده داشته است.

این در حالی است که پنه لوپ فیون در مصاحبه‌ای در سال 2007گفته بود که «هرگز» برای همسرش کار نکرده است.

فرانسوا فیون بین سال‌های 2007 تا 2012 میلادی و در زمان ریاست جمهوری «نیکولا سارکوزی» نخست‌وزیر فرانسه بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی فرانسوا فیون
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.