تا کنون 16 نظامی ترکیه در حملات ارتش سوریه به نیروهای ترکیه در استان ادلب کشته شده اند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری اعلام کرد که ارتش سوریه امروز یک کاوران نظامی ترکیه را در استان«ادلب» با توپخانه سنگین هدف قرار داد و مجبورش کرد که عقب نشینی کند.

این دیده بان تأکید کرد که در این حمله توپخانه ای شماری از نظامیان ترک زخمی شدند.

این دیده بان تأکید کرد که کاروان نظامی جدید ترکیه نزدیک به 65 خودروی نظامی می شود که از شمال سوریه وارد این کشور شد و به سمت منطقه «جبل الزاویه» در جنوب ادلب ولی گلوله باران آن توسط ارتش سوریه و حملات هوایی جنگنده های روسیه مجبورش کرد که عقب نشینی کند.

تا کنون 16 نظامی ترکیه در حملات ارتش سوریه به نیروهای ترکیه در استان ادلب کشته شدند.

بنابراین گزارش، از دوم فوریه تا کنون 2هزار و 765 خودروی نظامی ترکیه و 7هزار و 600 سرباز این کشور به شمال سوریه رسیده اند.

در همین حال، خبرگزاری سانا گزارش داد که نیروهای ترکیه ده ها تن از افراد مسلح مورد حمایت آنکارا را در شمال سوریه به دلیل آن که حاضر نشده اند در نبرد ادلب شرکت کنند بازداشت کرد.

این خبرگزاری تأکید کرد که نیروهای ترکیه ده ها تروریست از تروریست هایی که در منطقه «رأس العین» در استان«الحسکه» تحت فرمان ترکیه فعالیت می کنند را در پی تلاش آنها برای فرار به اراضی ترکیه از ترس مشارکت در نبردها و رویارویی با ارتش عربی سوریه در ادلب بازداشت کرد.

ترکیه همچنین مرزهای خود را به روی تروریست هایی که مورد حمایتش هستند بست.

پیش از این منابع خبری سوری گزارش دادند که جنوب استان « ادلب» در شمال سوریه شاهد درگیری شدید ارتش سوریه با گروه های مسلح مورد حمایت ترکیه است.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری نیز به نقل از یک منبع محلی اعلام کرد که یک کاروان نظامی جدید نیروهای ترکیه در نزدیکی گذرگاه مرزی«کفرلوسین»متشکل از 65 خودروی نظامی که شامل سرباز و دستگاه های سنگین می شود مشاهده شده است که به سمت مناطق«احسم»،«الباره»» و اطراف«کفر نبل» در جبل الزاویه در جنوب ادلب می رود.

همزمان با آن ارتش سوریه نیز نیرو و تجهیزات بسیار زیادی را به منطقه گسیل کرد که به محورهای «کفرسجنه» و جبل الزاویه در جنوب ادلب رسیدند.

از سوی دیگر، ارتش سوریه حملات موشکی و توپخانه ای گسترده ای به استحکامات و محورهای نفوذ گروه های تروریستی وابسته به جبهه النصره در عمق استقرار آنها در روستاها و شهرک های منطقه «معره النعمان» در جنوب ادلب انجام داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.