رئیس اجرایی شرکت هواپیمایی «رایان ایر» ایرلند خواستار تفتیش بیشتر مسلمانان در فرودگاه ها شد زیرا به ادعای وی« اینان منبع تهدید» هستند.

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه رأی الیوم، «مایکل او لری» رئیس اجرایی شرکت هواپیمایی «رایان ایر» ایرلند خواستار تفتیش بیشتر مسلمانان در فرودگاه  ها شد زیرا به ادعای وی« اینان منبع تهدید» هستند.

رئیس شرکت هواپیمایی ارزان قیمت رایان ایر در گفت و گو با روزنامه «تایمز» انگلیس گفت که در تفتیش خانواده ها باید  سختگیری کمتری نشان داد و در عین حال باید بر مردان مسلمانی که به تنهایی سفر می کند متمرکز شد.

وی در سخنانی که امروز شنبه منتشر شد مدعی شد:« منفجر کنندگان چه کسانی هستند؟ آنها مردهایی هستند که به تنهایی سفر می کنند؟»

وی در ادامه مدعی شد:« اگر با خانواده ای که کودک در آن هست سفر کنی احتمال منفجر کردن همه آنها صفر است».

اولری 58 ساله ادعا کرد:« نمی توانی برخی چیزها را بگویی چون نژادپرستانه هستند ولی همیشه دلیل مردان مسلمان هستند. سی سال پیش تهدید از جانب ایرلندی ها بود...اگر این منشأ تهدید بود باید به آن رسیدگی کنی».

«خالد محمود» نماینده حزب کارگر انگلیس در واکنش به سخنان رئیس شرکت رایان ایر گفت که وی« نژادپرستی را تشویق می کند».

محمود تأکید کرد: هفته گذشته در آلمان یک مرد سفید پوست هشت تن را کشت حالا آیا ما سفیدپوست ها را بیشتر تفتیش کنیم تا بفهیم فاشیست هستند یا نه؟ این یک کوته بینی شدید و تشویق واقعی به نژادپرستی است.

لازم به ذکر است که اولری به سخنان جنجالی مشهور است. یک بار وی خواستار مالیات بیشتر بر مسافرانی شد که وزن زیاد دارند. همچنین یک بار نیز خواستار آن شد که از مسافرانی که از دستشویی هواپیماهای رایان ایر استفاده می کنند پول گرفته شود اما این شرکت ایرلندی این طرح ها را اجرا نکرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.