بیشتر جرایم نژادپرستانه توسط پلیس انجام می گیرد، همچنین برخی از مسئولین در بازجویی و بازداشتگاه ها به نیز چنین جرمی مرتکب می شوند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی،«شبکه ضد نژادپرستی اتحادیه اروپا» از گسترش نژادپرستی در سیستم عدالت کیفری اروپا خبر داد.

شبکه ضد نژادپرستی اتحادیه اروپا (ENAR) که مرکز آن در بروکسل است، با انتشار گزارشی با عنوان «شکاف عدالت: گسترش نژادپرستی در سیستم عدالت کیفری اروپا» در مورد 24 کشور عضو این اتحادیه اعلام کرد که دستگاه قضایی کشورهای عضو در روند مجازات جرایم نفرت با «پیش داوری نژادپرستانه» قضاوت می کنند.

در این گزارش آمده است: بیشتر جرایم نژادپرستانه توسط پلیس انجام می گیرد، همچنین برخی از مسئولین در بازجویی و بازداشتگاه ها به نیز چنین جرمی مرتکب می شوند.

همچنین تاکید شد که این امر باعث ایجاد خلاء در دستگاه قضایی شده است.

در این گزارش با اشاره به اینکه در بین سال‌های 2014 تا 2018 جرایم نفرت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا افزایش یافته است، تاکید شد: حملات تروریستی باعث گسترش جرایم نفرت شد به ویژه در فرانسه و انگلستان اسلام و مسلمان ستیزی افزایش یافته است.

پس از وقوع حمله تروریستی سال 2015 در فرانسه جرایم نفرت علیه مسلمانان افزایش یافت. در حالی که در سال 2014 میلادی 133مورد جرایم نفرت علیه مسلمانان در فرانسه رخ داده بود، این میزان در سال 2015 به 429 مورد افزایش یافت.

در پی روند «برگزیت»(جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا) در انگلیس نیز ارتکاب جرایم نفرت در این کشور افزایش یافت. در سال 2016 تا 2018 نیز ارتکاب جرایم دین ستیزانه 40 درصد افزایش داشت.

در این گزارش تاکید شده که مسلمانان بیشتر تحت تاثیر و در معرض جرایم نفرت قرار گرفته اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.