برخی رسانه های خارجی آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران را بازتاب دادند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مشارکت گسترده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در رسانه های جهان بازتاب داشته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از آغاز یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشورمان خبر داد و افزود آیت الله خامنه‌ ای اولین نفری بود که رای خود را به صندوق انداخت.

واشنگتن پست هم گزارش آسوشیتدپرس را منتشر کرد.

شبکه الجزیره هم به پوشش انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری پرداخت.

این شبکه در گزارش خود در وب سایتش به پیام رهبر معظم انقلاب در مورد شرکت در انتخابات اشاره کرد و نیز نوشت: «این انتخابات آزمونی برای جبهه طرفدار حسن روحانی رئیس جمهور ایران محسوب می شود.»

شبکه الجزیره همچنین به مشارکت مردم ایران در انتخابات اشاره کرد و نوشت صف های طولانی را دهندگان در برخی حوزه ها از جمله مسجد النبی دیده می شود.

این شبکه ادامه داد این انتخابات در میانه شیوع کرونا ویروس و مرگ دو تن در ایران برگزار می شود.

رهبر معظم انقلاب  هم در دقایق اولیه آغاز رای گیری، رای خود را در صندوق انداخت.

علی، یکی از رای دهندگان به الجزیره گفت: من به کاندیدایی رای می دهم که کشور را متحد کند و در برابر دشمنان بایستد.

خبرگزاری انگلیسی رویترز به انتخابات ایران از دریچه روابط میان تهران و واشنگتن و همچنین تنش‌ های اخیر میان این دو کشور پرداخته است. 

رویترز نوشت: انتخابات پارلمانی ایران امروز جمعه در حال برگزاری است، انتخاباتی که انتظار نمی‌ رود نتیجه آن بر روابط پرتنش ایران با آمریکا تاثیر بگذارد. 

خبرگزاری فرانسه هم اعلام کرد انتخابات پارلمانی (مجلس شورای اسلامی) در ایران در حال برگزاری است.

گاردین هم برگزاری انتخابات در ایران را بازتاب داد و نوشت: همانند سه دهه گذشته آیت الله خامنه‌ ای رهبر جمهوری اسلامی ایران اولین نفری بود که رای خود را در انتخابات مجلس (شورای اسلامی) به صندوق انداخت و خواستار مشارکت گسترده مردم در رای‌ گیری شد.

این گزارش آورده است مراکز اخذ رای امروز جمعه به روی حدود 58 میلیون رای دهنده ایرانی در ساعت هشت به وقت محلی باز شد.

گاردین افزود در این دوره از انتخابات بیش از هفت هزار نامزد در 208 حوزه انتخاباتی برای کسب 290 با یکدیگر رقابت می‌ کنند که 30 کرسی آن مربوط به حوزه تهران است که از بزرگ ترین حوزه‌ های انتخاباتی به شمار می‌ رود.

این وب سایت همچنین از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ ای مجلس خبرگان در برخی حوزه ها شامل استان تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم خبر داد.

ایندیپیندنت هم گزارش داد جهان چشم به انتخابات مجلس ایران دوخته است. مردم ایران در هر دو دور قبلی انتخابات ریاست جمهوری، مشارکت چشمگیری داشتند.

خبرگزاری ترند آذربایجان گزارش داد: «انتخابات ایران در میانه برخی مشکلات اقتصادی و سیاسی برگزار می شود.»

این خبرگزاری نوشت: در کل کشور بیش از  57 میلیون واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد، بیش از 2 میلیون نفر کسانی هستند که با رسیدن به سن 18 سالگی برای اولین بار می توانند در انتخابات شرکت کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک هم گزارش داد مردم ایران امروز جمعه دوم اسفند در مکان های رای گیری حضور پیدا کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در روز رای گیری مردم قم از یک ساعت مانده به شروع انتخابات در مکان های رأی گیری حضور داشتند.

فرماندار قم نیز اعلام کرد:  بیش از 20 هزار نفر در حوزه‌ های اخذ رای در سطح استان در حال فعالیت هستند و 669 صندوق فرایند رای گیری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در استان قم را آغاز کردند.

 یورونیوز هم با عنوان «آغاز یازدهمین دوره انتخابات مجلس ایران در سایه مشکلات داخلی و تنش های بین‌ المللی» به انتخابات امروز پرداخته است.

خبرگزاری آلمان نیز گزارش داد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین انتخابات میان‌دوره‌ ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای تعیین 290 نماینده مجلس در 208 حوزه انتخابیه و هفت نماینده مجلس خبرگان در پنج حوزه انتخابیه در سراسر کشور آغاز شد.

در کل کشور حدود 58 میلیون نفر واجد شرایط رای‌ دهی هستند.

شبکه لبنانی المنار هم به پوشش انتخابات ریاست جمهوری در ایران پرداخته است. این شبکه در مطلب خود در این خصوص اعلام کرد: امام خامنه ای صبح امروز رای خود را به صندوق انداختند.

المنار همچنین تاکید کرد امام خامنه ای انتخابات در ایران را مرتبط با منافع ملی قلمداد کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.