دولت سنگاپور امروز سه شنبه اعلام کرد که 5.6 میلیارد دلار سنگاپور(4.02 میلیارد دلار) برای کمک به شرکت ها و خانواده برای رویارویی با پیامدهای شیوع ویروس مرگبار«کرونا» اختصاص داده است.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، دولت سنگاپور امروز سه شنبه اعلام کرد که 5.6 میلیارد دلار سنگاپور(4.02 میلیارد دلار) برای کمک به شرکت ها و خانواده برای رویارویی با پیامدهای شیوع ویروس مرگبار«کرونا» اختصاص داده است.

«هنگ سوی کیت» معاون نخست وزیر و وزیر دارایی سنگاپور از تدابیر اقتصادی دولت خبر داد که شامل طرح هایی برای کمک به بخش های گردشگری،هواپیمایی، خرده فروشی، غذا و حمل و نقل می شود زیرا این پنج بخش بیشتر در معرض شیوع ویروس کرونا هستند.

وی افزود که تدابیر دیگری نیز برای کمک به شرکت ها برای حفظ کارگران اتخاذ کرده است که شامل مدیریت قبض های حقوق و مالیات ها می شود.

وزیر دارایی سنگاپور تصریح کرد که دولت 800 میلیون دلار سنگاپوری برای مبارزه با ویروس مرگبار اختصاص داده است به طوری که بخش بزرگی از این دارایی ها به وزارت بهداشت اختصاص می یابد.

سنگاپور بالاترین شمار ابتلاها به ویروس را پس از چین ثبت کرده است و تعداد موارد قطعی ثبت شده تا ظهر امروز نزدیک به 77 مورد است.

پیش از این خبرگزاری فرانسه گزارش داد شمار موارد جدید ابتلای روزانه در کشور چین امروز سه‌ شنبه به 1873 نفر رسیده است و 10 هزار و 615 نفر تاکنون درمان شده اند.

شمار مبتلایان بیماری در ژاپن به دلیل ابتلای شمار بیشتری از مسافران کشتی پهلو گرفته در یوکوهاما به 619 نفر رسیده است.

کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته 1868 مورد جدید و 93 مورد مرگ و میر ثبت شده است. 1600 نفر از مبتلایان و 72 نفر از فوتی‌ ها متعلق به استان هوبی چین هستند.

تازه‌ ترین آمار کمیسیون بهداشت ملی چین شمار کل مبتلایان کرونا را 73433 نفر ذکر می‌ کند که 72436 نفر از آنها در چین هستند.

 

کاهش شمار مبتلایان به کرونا در چین

سازمان بهداشت جهانی می‌ گوید میزان رشد ویروس کرونا با توجه به بررسی‌ های صورت گرفته از سوی کارشناسان این سازمان و چین رو به کاهش است.

این سازمان که تیمی از کارشناسان خود را به چین اعزام کرده است روز سه شنبه در بولتن خبری خود نوشت میزان رشد کند شده و روند نزولی به ثبت رسیده است.

سازمان بهداشت جهانی با این حال تصریح کرد که هنوز زمان نتیجه گیری قطعی فرا نرسیده و باید نسبت به موضوع با احتیاط برخورد کرد.

گزارشی که سازمان مرکز پیشگیری و کنترل بیماری چین نیز منتشر کرده نشان می‌دهد که 81 درصد از موارد ابتلا به ویروس کرونا معمولی و غیرحاد بوده و درصد مرگ و میر بین 2.3 تا 2.5  درصد بوده است.

در این میان سازمان بهداشت جهانی تایید می‌کند که نزدیک به 75 درصد از موارد ابتلا به ویروس کرونا و تقریبا بیشتر موارد مرگ و میر بیماری در استان هوبی کانون شیوع بیماری در مرکز چین بوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.