«فلورنس بارلی»وزیر دفاع فرانسه امروز یکشنبه اعلام کرد که کشورش برای مبارزه با تندروها در ساحل آفریقا در جنوب صحرای بزرگ 600 نظامی اضافی اعزام می کند.

 

به گزارش جماران ، فرانسه دخالت نظامی خود در قاره آفریقا را با اعزام نیروهای جدید گسترش داد.

«فلورنس بارلی»وزیر دفاع فرانسه امروز یکشنبه اعلام کرد که کشورش برای مبارزه با  تندروها در ساحل آفریقا در جنوب صحرای بزرگ 600 نظامی اضافی اعزام می کند.

بارلی در بیانیه ای تأکید کرد که بیشتر این نیروهای جدید به منطقه واقع در میان مالی، بورکینافاسو و نیجر می روند و به بخش دیگری از نیروهای «گروه پنج» در منطقه ساحل آفریقا ملحق می شوند.

فرانسه نزدیک به 4هزار و 500 نظامی در منطقه دارد و با کشورهای ساحل آفریقا بر سر قرار دادن نیروهایش که در جنگ علیه تندروها مشارکت دارند تحت فرماندهی مشترک جدید به نام «ائتلاف برای ساحل» موافقت کرده است.

این در حالی است که فرانسه از آمریکا خواست که نیروهایش را از آفریقا خارج نکند. 

در مقابل؛ «تیبور ناگی» نماینده کاخ سفید در قاره آفریقا و معاون وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا تأکید کرد که مبارزه با تروریسم وظیفه کشورهای آفریقایی است.

وی پس از درخواست فرانسه از آمریکا مبنی برعدم خروج ارتش این کشور از عملیات «ضدتروریستی ساحل» این سخنان را مطرح و تاکید کرد که حضور نظامی فرانسه و آمریکا «راه حل مبارزه با تروریسم» در قاره سیاه نخواهد بود.

وی گفت برای حل معضل تروریسم در آفریقا نیاز اساسی به تامین اجتماعی بهینه و تربیت و آموزش صحیح کودکان و نوجوانان وجود دارد. ناگی گفت که متحدان بین المللی زیادی می توانند در جنگ با تروریسم در آفریقا شرکت کنند اما سرانجام «این خواست و اراده کشورهای آفریقایی» است که تعیین کننده است.

واکنش تیبور ناگی در حالی مطرح می شود که دو کشور نیجر و مالی شاهد قدرت گرفتن روز افزون گروه های تروریستی هستند. با این حال نماینده کاخ سفید در آفریقا معتقد است فرانسه و آمریکا نمی توانند پایانی برای معضل تروریسم باشند.

وزارت دفاع ایالات متحده، پنتاگون، چندی پیش اعلام کرد پس از دو دهه تمرکز بر عملیات ضد تروریسمی در قاره آفریقا، صدها تن از اعضای ارتش این کشور را از آفریقا خارج خواهد کرد تا منابعش را به چالش های ناشی از چین و روسیه اختصاص دهد. این در حالی است که ادامه عملیات ضدتروریسم فرانسه در قاره آفریقا، وابستگی زیادی به آمریکا و داده های این کشور دارد.

دولت فرانسه ماه هاست که در نبرد با گروه های مسلح و تروریستی در مالی و نیجر قرار دارد. تنها در نوامبر گذشته ۱۳ سرباز فرانسوی در عملیات نظامی این کشور در مالی و در جریان درگیریها با گروه های تروریستی کشته شدند.

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه بارها در هفته های اخیر تاکید کرده است که در حال حاضر زمان افزایش و نه کاهش فشار بر شبه نظامیان مورد حمایت گروه های تروریستی است. فرانسه می گوید احتمال «بازسازی داعش این بار در قلب آفریقا» وجود دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.