چین اعلام کرد که تا روز 25 ژانویه تعداد کسانی که به ویروس مرموز کرونا مبتلا شدند به 1975 و تعداد جان باختگان نیز به 56 تن رسید.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، چین اعلام کرد که تا روز 25 ژانویه تعداد کسانی که به ویروس مرموز «کرونا» مبتلا شدند به 1975 و تعداد جان باختگان نیز به 56 تن رسید.

وزیر بهداشت چین اعلام کرد که داروی موثر برای درمان ویروس کرونا طی ساعت های آینده به طور مجانی ارائه خواهد شد.

با گسترش ویروس کرونا در چین، مقامات این کشور حوزه قرنطینه بهداشتی را در استان هوبئی افزایش داده‌اند و اکنون ۵۶ میلیون نفر در قرنطینه هستند.

این تمهیدات با این هدف صورت می گیرد که از گسترش این ویروس که نخستین بار در شهر ووهان مشاهده شد، جلوگیری شود.

پنج شهر دیگر از استان هوبئی به ۱۳ شهر قبلی که در قرنطینه بودند اضافه شده‌اند.

مقامات چینی همچنین اقدامات مرتبط با قرنطینه ملی خود را به حمل و نقل عمومی نیز گسترش داده اند و تمام انواع حمل و نقل عمومی به مقصد شهرهای قرنطینه شده را متوقف کرده‌اند.

این ویروس کشنده در حالی در حال گسترش در چین است که مردم این کشور جشن‌های سال نو چینی را آغاز کرده‌اند، با این حال بسیاری از جشن‌ها از بیم گسترش این ویروس لغو شده‌اند.

مقامات چینی همچنین اعلام کرده‌اند که ساخت یک بیمارستان جدید را در شهر ووهان آغاز کرده‌اند تا در صورت گسترش بیشتر این ویروس امکانات بهداشتی لازم برای بستری کردن بیماران وجود داشته باشد. مقامات گفته‌آند که این بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابه را ظرف شش روز خواهند ساخت.

«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین روز شنبه ضمن «خطرناک» توصیف کردن وضعیت نسبت به افزایش سرعت شیوع این ویروس هشدار داده بود. در حالی که بسیاری از کشورهای جهان تلاش هایی را برای مقابله با شیوع نوع جدید ویروس کرونا آغاز کرده اند اما اکنون افرادی در اروپا و استرالیا نیز به این ویروس مبتلا شده اند.

این ویروس در حال حاضر به اروپا هم رسیده است و سه مورد ابتلا به آن در فرانسه تایید شده است. یک مورد در شهر بوردو در غرب فرانسه و دو مورد نیز در اطراف پاریس مشاهده شده است.

از سوی دیگر یک مورد ابتلا به این ویروس هم در استرالیا یافت شده است. پیش از این مواردی از ابتلا به این ویروس در  کره جنوبی، ژاپن، تایوان، تایلند، آمریکا، مالزی، عربستان سعودی نیز مشاهده شده بود. 

مقامات چین از کسانی که از مناطق آلوده به این ویروس در چین به خانه باز می گردند خواسته اند که به مدت ۱۴ روز در خانه بمانند تا اگر مبتلا به این ویروس شده باشند، باعث شیوع آن در جامعه نشوند.

در همین حال، کانادا اعلام کرد که نخستین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

مسئولان بهداشت عمومی در «تورنتو»اعلام کردند اولین مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در این شهر ثبت شده است.فردی که مبتلا به این ویروس شده است به تازگی از شهر«ووهان» چین به تورنتو آمده است.

مسئولان کانادایی تأکید کردند که حال این فرد با ثبات است و در حال درمان در بیمارستان است.

از سوی دیگر، اولین مورد مشکوک بیماری کرونا ویروس در پرتغال در مسافری که به تازگی ازچین به این کشور بازگشته دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری ای اف ای، فرد مبتلا به تازگی از شهر آلوده به ویروس ووهان در چین به پرتغال بازگشته است و اکنون در بیمارستانی در لیسبون بستری است. وضعیت جسمانی فرد بیمار باثبات گزارش شده است.

در تحولی دیگر، گروه خودروسازی«پژو سیتروئن» فرانسه اعلام کرد که کارکنان خارجی خود و خانواده های آنها را از منطقه ووهان چین که در آن ویروس جدید کرونا شیوع پیدا کرده است خارج می کند.

در بیانیه این شرکت آمده است که 38 کارمند خارجی را همکاری کامل دولت چین و کنسولگری فرانسه از ووهان خارج می شوند.

در این بیانیه آمده است که این گروه در درمانگاهی در «چانگچا» نگه داشته می شوند و پس از آن به کشورهای شان منتقل می شوند.

برخی منابع نیز گزارش دادند که مقامات چین اعلام کردند که پزشکان این کشور برای معالجه بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا به استفاده از داروهایی روی آورده اند که اغلب برای کنترل ویروس نقص ایمنی انسانی «اچ آی وی» (HIV) مورد استفاده قرار می گیرند.

پایگاه اینترنتی بلومبرگ به نقل از کمیسیون سلامت ملی چین در پکن گزارش داده است که پزشکان چینی اکنون به مبتلایان به ویروس جدید کرونا ترکیبی از دو داروی لوپیناویر و ریتوناویر تجویز می کنند. از این دو دارو از سال ۲۰۰۰ و ۱۹۹۶ میلادی تاکنون برای مقابله با تکثیر ویروس نقص ایمنی انسانی در بدن مبتلایان به «اچ آی وی» استفاده می شود.

ویروس نقص ایمنی انسانی «اچ آی وی» عامل بیماری ایدز است.

مسئولان کمیسیون سلامت ملی چین اعلام کرده اند که هرچند هنوز داروی موثری برای مقابله با نوع جدید کرونا کشف نشده است اما پزشکان به مبتلایان به این ویروس مصرف روزی دو بار دو قرص لوپیناویر و ریتوناویر را تجویز می کنند. پزشکان چینی همچنین به مبتلایان به ویروس جدید کرونا روزی دو بار نوعی داروی اینترفرون می دهند. داروهای اینترفرون به تنظیم فعالیت دستگاه ایمنی بدن انسان کمک می کنند.

پیش از این گزارش هایی مبنی بر استفاده آزمایشی از داروهای لوپیناویر و ریتوناویر برای مقابله با ویروس جدید کرونا منتشر شده بود.

پزشکان چینی تلاش برای تولید واکسن نوع جدید ویروس کرونا را آغاز کرده اند. هرچند کارشناسان بر این باور هستند که تولید واکسن این ویروس می تواند سال ها طول بکشد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.