ترامپ تأکید کرد که آن چه در کنگره درخصوص برکناری صورت می گیرد فریبی است که به ایالات متحده آمریکا توهین می کند.

 

به گزارش جماران، ترامپ که برای شرکت در اجلاس جهانی داووس در سوئیس به سر می برد در واکنش به مساله استیضاحش در کنگره آمریکا گفت: ما در برابر کسانی قرار داریم که یا فاسدند یا بازی سیاسی انجام می دهند.

ترامپ افزود: آن چه در کنگره درخصوص برکناری صورت می گیرد فریبی است که به ایالات متحده آمریکا توهین می کند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین به رسانه ها تاخت و آنها را فاسد توصیف کرد که در بیشتر مواقع او را ناراحت می کند.

دونالد ترامپ در ادامه تصریح کرد: پرونده دخالت روسیه در انتخابات (ریاست جمهوری) نیز ساختگی است که توسط هیلاری کلینتون تدوین شد.

این در حالی است که مجلس سنای آمریکا امروز چهارشنبه مقررات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را به تصویب رساند.

در روز نخست برگزاری جلسه استیضاح آقای ترامپ در مجلس سنای آمریکا که در مجموع ۱۳ ساعت به طول انجامید ۵۳ سناتور به مقررات مربوط به این استیضاح رای مثبت دادند. رای ۴۷ سناتور دیگر منفی بود. بر این اساس فرآیند استیضاح ترامپ رسمی شد و اکنون اعضای مجلس نمایندگان باید دلایل خود را برای لزوم استیضاح دونالد ترامپ طرح کنند.

این جلسه پر تنش در مجلس سنای آمریکا پس از تصویب قوانین و مقررات مربوط به روند استیضاح برای چند ساعت تعطیل شد.

در نخستین جلسه «آدام شف» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان که ریاست هیات دادستانی دموکرات ها را در این پرونده بر عهده دارد، «میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوری‌خوان در مجلس سنا و همچنین «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات‌ها در سنا پررنگ‌ترین نقش‌ها را ایفا کردند.

از سوی دیگر «جی سکولو» وکیل دونالد ترامپ اتهامات را سیاسی دانست و دموکرات‌ها را به تلاش غیرقانونی برای برکنار کردن رئیس جمهور از قدرت متهم کرد.

وکلای دونالد ترامپ معتقدند که هیچ مدرک قابل استنادی علیه او وجود ندارد و ترامپ مرتکب جرم نشده است. ضمن اینکه آنها استدلال می‌کنند هیچ مدرکی که نشان دهد رئیس جمهوری آمریکا در موضوع تحقیق درباره پسر جو بایدن در شرکت گازی در اوکراین از جایگاه خود سواستفاده کرده، وجود ندارد.

یکی از مهم‌ترین اهداف دموکرات‌ها در مجلس سنا، مجبور کردن کاخ سفید و وزارت خارجه به ارسال و در اختیار گذاشتن تمام اسناد و سوابق مربوط به موضوع اوکراین به مجلس سنا بود. چاک شومر تلاش بسیاری کرد تا این موضوع به تصویب برسد، اما مخالفت جمهوری‌خواهان سبب شد تا این پیشنهاد با ۵۳ رای منفی در مقابل ۴۷ رای مثبت به تصویب نرسد.

این در حالیست که دونالد ترامپ برای حضور در اجلاس سالانه داووس در سوئیس به سر می‌برد.

مخالفان ترامپ کار سختی برای برکناری او در پیش دارند. طبق قوانین آمریکا رئیس جمهوری تنها در صورتی برکنار خواهد شد که دو سوم نمایندگان سنا (۶۷ سناتور) رای به گناهکاری او بدهند. این در حالیست که در حال حاضر جمهوری‌خواهان ۵۳ کرسی و دموکرات‌ها تنها ۴۷ صندلی را در مجلس سنا به خود اختصاص داده‌اند.

روند استیضاح ترامپ بعد از آن آغاز شد که یک افشاگر به اطلاع رسانه‌ها رساند که ترامپ در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود، او را تحت فشار قرار داده تا در مورد فرزند «جو بایدن» نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تحقیق کند. فرزند بایدن عضو هیأت مدیره یک هلدینگ اوکراینی است و ظاهرا ترامپ امیدوار بوده است که با تحقیق در مورد این هلدینگ و روابط «هانتر بایدن»، اعتبار رقیب سیاسی خود را خدشه‌دار کند.

 ترامپ متهم است در ماجرای اوکراین گیت، از قدرت خود برای منافع سیاسی شخصی در مواجهه با رقیب انتخاباتی خود بهره گرفته و همچنین در کشف این حقیقت در کار کنگره اختلال ایجاد کرده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.