دونالد ترامپ با نوشتن یک نامه دموکرات‌ها را به سیاسی‌کاری و جنگ با دموکراسی آمریکا متهم کرده و اعتراض کرده است که استیضاح او غیرقانونی است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آلمان، «دونالد ترامپ» با نوشتن نامه‌ای شش صفحه‌ای نمایندگان دموکرات را متهم کرد که علیه دموکراسی جنگ به راه انداخته و قصد دارند کودتا کنند. نامه ترامپ در آستانه رای‌گیری برای استیضاح او نوشته شده است.    

دونالد ترامپ با نوشتن یک نامه دموکرات‌ها را به سیاسی‌کاری و جنگ با دموکراسی آمریکا متهم کرده و اعتراض کرده است که استیضاح او غیرقانونی است. ترامپ همچنین انتقاد کرد که او در زمانی که دموکرات‌ها برای استیضاحش آماده می‌شدند از حقوق اساسی و قانونی خود برای ارائه اسناد محروم شده است.

ترامپ تاکید کرده است که دموکرات‌ها به دنبال شکست او نیستند بلکه هدفشان شکست حزب جمهوریخواه است.

ترامپ در نامه شش صفحه‌ای خشم خود را پنهان نکرده و خطاب  به «نانسی پلوسی» رهبر ارشد دموکرات‌ها و دیگر نمایندگان حزب دموکرات نوشته است که تاریخ در مورد اقدام آنها قضاوت خواهد کرد.

پلوسی رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا است. ترامپ می‌نویسد که نانسی پلوسی و هم‌حزبی‌های او با ادامه روند بی‌‌معنای استیضاح تعهدات خود به قانون اساسی را نقض کرده و به دموکراسی در آمریکا اعلان جنگ داده‌اند.

ترامپ ادامه می‌دهد که هدف نانسی پلوسی و حزب دموکرات آمریکا تاثیر‌گذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۰ است. ترامپ این اقدام دموکرات‌ها را کودتا توصیف کرده است که هدفی جز سرقت آرا در ۲۰۲۰ ندارد.

ترامپ در ادامه به یک واقعه تاریخی در قرن هفدهم میلادی اشاره کرده، زمانی که چند اتهام ناروا باعث به دار آویخته شدن چند نفر گردید. در این حادثه تاریخی که در سال ۱۶۹۲ رخ داده ۱۹ نفر به دار آویخته شدند و دونالد ترامپ در نامه خود آورده است که حقوقش حتی به اندازه افرادی که اعدام شده‌اند نیز در نظر گرفته نشده است. 

ترامپ قرار است در انتخابات  نوامبر ۲۰۲۰ با جو بایدن نماینده اصلی حزب دموکرات رقابت کند و او اکنون رسما از طرف دموکرات‌ها به جلوگیری از اجرای قانون و به خطر انداختن امنیت ملی آمریکا متهم شده است.

نمایندگان دموکرات ترامپ را متهم کرده‌اند که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، را به انجام تحقیقاتی علیه «جو بایدن» و پسرش «هانتر» ترغیب کرده است. جو بایدن رقیب اصلی ترامپ در انتخابات آینده به شمار می‌آید.

مخالفان ترامپ در حزب دموکرات معتقد هستند که او قصد داشته با زیر فشار گذاشتن رئیس جمهوری اوکراین، رقیب سیاسی خود را تضعیف کند. به اعتقاد آنها ترامپ نه تنها کمک نظامی به اوکراین را به این امر مشروط ساخته، بلکه کنگره را از تحقیق در این باره بازداشته است.

امروز چهارشنبه ۲۷ آذر (۱۸ دسامبر) قرار است نشست مجلس نمایندگان آمریکا در ارتباط  با اتهامات علیه ترامپ برگزار شود.

در شرایطی که نمایندگان دموکرات در مجلس نمایندگان دارای اکثریت هستند و به راحتی می‌توانند استیضاح ترامپ را پیش ببرند، چنین امری در مجلس سنا دشوار است، زیرا از سویی در این مجلس حزب جمهوری‌خواه دارای اکثریت است و از سوی دیگر برای تصویب استیضاح رئیس جمهور به آرای دوسوم نمایندگان نیاز است.

چنانچه کار به استیضاح ترامپ منجر شود، او سومین رئیس جمهور ایالات متحده خواهد بود که از سوی مجلس نمایندگان مورد استیضاح قرار گرفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.