چاک شومر اعلام کرد مدارک زیادی در دست است که نشان می دهد ترامپ مرتکب جرائمی شد که قابل استیضاح هستند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دیلی میل گزارش داد رئیس اقلیت دموکرات مجلس سنای آمریکا گفت افرادی که منصوب رئیس جمهور آمریکا بودند، شهادت دادند که وی مرتکب جرائمی شد که قابل استیضاح است.

سناتور «چاک شومر» در نشست خبری درباره استیضاح دونالد ترامپ گفت: هم اکنون مجلس نمایندگان آمریکا مقادیر زیادی از مدارک را جمع آوری کرده است که بخش زیادی از آن ناشی از ادای شهادت افرادی است که منصوب شخص رئیس جمهور هستند. این افراد شهادت دادند که رئیس جمهور مرتکب جرائمی شد که قابل استیضاح هستند. این در حالی است که شمار قابل توجهی از همکاران جمهوری خواه من گفته اند که به نظر آنها اتهامات جدی است ولی مدرک کافی برای آنها وجود ندارد تا درباره این اتهامات تصمیم بگیرند. ما معتقدیم که این شاهدان ( که من درباره آنها صحبت کردم) مدارکی را ارائه خواهند کرد که این سناتورها به دنبال شان هستند.

رئیس اقلیت دموکرات مجلس سنای آمریکا گفت مقامات ارشد دولت آمریکا اطلاعات جدیدی درباره اتهامات مطرح شده در استیضاح دونالد ترامپ دارند.

چاک شومر همچنین افزود: هر یک از مقامات ارشد دولت اطلاعاتی دارند که می توانند درباره اتهاماتی - که مجلس نمایندگان به دونالد ترامپ وارد کرده است - ارائه کنند. هیچ کسی این اطلاعات را تا این مقطع نشنیده است. در واقع در مورد «جان بولتون» وکیل وی به صورت علنی بیان کرده است که وی اطلاعات مرتبط بیشتری دارد که بتواند در اختیار دیگران قرار دهد. این اطلاعات هنوز علنی نشده اند.

چاک شومر سناتور اهل نیویورک در نامه ای به «میچ مک کانل» رهبر اکثریت سنا، خواستار حضور شاهدان عینی شده است. او علاوه بر «میک مالوینی» رئیس موقت کارکنان کاخ سفید، و جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی همچنین خواستار حضور «رابرت بلر» از دستیاران ارشد مالوینی و «مایکل دافی» از دفتر بودجه شد تا در محاکمه در سنا شهادت دهند.

اما جمهوری خواهان در سنا گفته اند که محاکمه ای بدون حضور شاهدان را ترجیح می دهند که با هدف مهار ابعاد سیاسی آن صورت می گیرد.

انتظار می رود مجلس نمایندگان روز چهارشنبه طرح استیضاح ترامپ شامل دو اتهام را به رای بگذارد. اگر اکثریت این مجلس به استیضاح رای دهد، این پرونده برای انجام محاکمه به سنا خواهد رفت.

رئیس جمهور آمریکا متهم است به اوکراین فشار آورده بود در مورد رقیب دمکرات او، «جو بایدن» و پسرش، تحقیقات فساد راه بیاندازد و به این ترتیب خواستار مداخله خارجی در انتخابات سال آینده شده است.

بایدن که در دولت «باراک اوباما» معاون رئیس جمهور بود؛ هم اکنون از پیشتازان رقابت های داخلی حزب دموکرات برای کسب کاندیداتوری حزب در انتخابات نوامبر 2020 است. پسرش هانتر بایدن در سال 2016 عضو هیات مدیره یک شرکت انرژی در اوکراین بود.

ترامپ علاوه بر اتهام سوء استفاده از قدرت، همچنین به کارشکنی در کار کنگره متهم شده است. کاخ سفید به کارمندان دولت اجازه نداد در جریان تحقیقات در مجلس نمایندگان شهادت دهند.

رئیس جمهور آمریکا که جمهوری خواه است هرگونه خطایی را رد می کند و گفته است که فرآیند استیضاح در انتخابات به نفع او تمام خواهد شد.

ترامپ روز یکشنبه در توییتی به «نانسی پلوسی» رئیس مجلس که دموکرات است حمله کرد: دندان های نانسی داشت از دهانش بیرون می ریخت، برای همین وقت فکر کردن نداشت!

کمیته قضایی مجلس روز دوشنبه در گزارشی 658 صفحه ای استدلال حقوقی برای لزوم استیضاح ترامپ را منتشر کرد که در آن رئیس جمهور به خیانت به کشور با استفاده از مقام خود متهم شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.