پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت:

زن دموکرات آهنین ترامپ و سلطه اش را در هم شکست

نام ترامپ در تاریخ آمریکا از زمان تأسیس این کشور به عنوان سومین رئیس جمهوری ثبت می شود که به اتهام سوء استفاده از قدرت و اختیاراتش در راستای منافع سیاسی و شخصی استیضاح می شود.

 

به گزارش جماران، «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در بخش سرمقاله روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم نوشت: رای گیری تاریخی توسط مجلس نمایندگان و دادن چراغ سبز برای آغاز تحقیقات از «دونالد ترامپ» در زمینه استفاده از اختیارات و قدرتش برای اهداف و منافع شخصی و مانع تراشی کار کنگره در عمل و بدون در نظر گرفتن نتایج تحقیقات به معنای آن است که بر آمریکا رئیس جمهوری فاسد حکومت  می کند که قانون اساسی را نقض کرده است و به این باور رسیده است که او بالاتر از هر گونه استیضاح و محاکمه ای و حتی بالاتر از ملت آمریکاست. همچنین به معنای آن است که زمان آن فرا رسیده که در برابر عدالت قرار گیرد.

مجلس نمایندگان که در کنترل دموکرات هاست دلایل و مدارک موثقی در اختیار دارد که نشان می دهد ترامپ همه قوانین را زمانی زیر پا گذاشت که با دولت اوکراین بر سر تحقیقات از «جو بایدن» رقیب دموکرات اش و «هانتر بایدن» پسرش به اتهام فساد تجاری در مقابل ارائه کمک مالی کلان آمریکا معامله کرد. تکذیب ترامپ در این زمینه نیز هیچ گونه ارزشی ندارد.

نام ترامپ در تاریخ آمریکا از زمان تأسیس این کشور به عنوان سومین رئیس جمهوری  ثبت می شود که به اتهام سوء استفاده از قدرت و اختیاراتش در راستای منافع سیاسی و شخصی  استیضاح می شود، اتهامی که چه بسا منجر به برکناری او شود.همین این اقدام از این جهت حائز اهمیت است که تقریبا ده ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رخ می دهد که قرار است در ماه نوامبر آینده برگزار شود.

چه بسا مجلس نمایندگان وقت کافی برای برکناری ترامپ رئیس جمهور آمریکا و شانس دستیابی به اکثریت دو سوم تأیید کنندگان این اقدام در مجلس سنا که ستون های محاکمه را نصب می کند به دلیل سیطره جمهوری خواهان بر آن نداشته باشد زیرا بسیار دشوار است که 20 سناتور را برای رای دادن علیه رئیس جمهورشان قانع کرد اما خود این اقدام قوی ترین سلاح کشتار جمعی سیاسی و قضایی به شمار می رود یا ما که از سیاست های ترامپ در حمایت از تکبر و توسعه طلبی اسرائیل رنج برده ایم، این گونه امیدواریم.

زمانی که  ترامپ متکبر مغرور از میلیون ها فالوور خود در توئیتی در «توئیتر می خواهد که برایش دعا کنند این یعنی آغاز فروپاشی روحی و روانی پیش از فروپاشی سیاسی اش است.کِی ترامپ در برابر فالوورها یا هوادارانش در میان ملت آمریکا که آن را چندپاره کرد و بذرهای فتنه را در میان مردمش کاشت اینقدر افتاده و متواضع بوده است؛ فتنه ای که وحدت ملی آمریکا را از بین برد یا آن را به پایین ترین حد خود رساند و آمریکا را در آستانه جنگ داخلی دینی ، نژادی و جغرافیایی قرار داد.

نماز و دعا سودی برای ترامپ ندارد و او را از بن بست و بحران سیاسی و اخلاقی که اکنون در کشوری که او را به دلیل نقض قانون اساسی و نهادهای قانون گذارش و استفاده اش از ابزارهای غیرقانونی و غیراخلاقی علیه رقبایش و نیز اقداماتش در گروکشی در شنیع ترین و زشت ترین شکل آن نمی بخشد، نجات نمی دهد.

مشکل ترامپ این است که فکر می کند «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مانند رهبران عربی است که می تواند با آنها هر گونه که دلش بخواهد رفتار کند و با تهدیداتش آنها را می ترساند و با یک حرف هر چه بخواهد از میلیاردها دلارهای شان غارت می کند. این زن که به زن آهنین توصیف می شود صبر طولانی و توانی غیرعادی برای فروخوردن خشم خود و انتقام در زمان مناسب دارد. اکنون این نانسی است که خودی نشان می دهد و ضربه ای مهلک به ترامپ می زند.

احتمالا چهار زنی که وابسته به نژادی هستند که سفید پوست نژادپرست نیست و در رأس آنها «الهان عمر» زن عرب سومالیایی و مسلمان و «رشیده طلیب» همقطار فلسطینی اش که ترامپ با وقاحت تمام از آنها خواست که به کشورهای خود بازگردند و آنها را تهدید به اخراج کرد اکنون از این ضربه قانونی توهین آمیز و تحقیر آمیز به ترامپ بیشتر خوشحال هستند و او را بیش از بقیه شماتت می کنند.

زمانه زمانه به خاک مالیدن پوزه رهبران مافیایی متکبر و فرو رفته در گِل به شیوه های دموکراتیک است رهبرانی که بارزترین آنها بنیامین نتانیاهو و پس از او ترامپ هستند و امیدواریم همه همپیمانان عرب آنها که در برابر الحاق قدس، جولان و شهرک یهودی نشین سکوت کردند با همین پایان تیره رو به رو شوند و ما بر این باور نیستیم که این لحظه چندان دور باشد و به زودی آن را می بینیم. هر چند مدت زمانی طول بکشد اما این پایان قطعی هر فرد متکبری است که در خندق دشمنان ملت ها و امت و باورهای شان ایستاده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.