مجلس اعیان انگلیس علاوه بر تصویب این اصلاحیه به دو پیشنهاد اصلاحی دیگر هم برخلاف نظر دولت بوریس جانسون رای مثبت داد.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، مجلس اعیان انگلیس روز دوشنبه به پیشنهادی اصلاحی رای داد که براساس آن دولت این کشور موظف می شود پس از برکسیت به آن دسته از شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا که ساکن انگلیس هستند اجازه اقامت کتبی بدهد.

براساس این اصلاحیه که از سوی یکی از اعضای حزب لیبرال دموکرات پیشنهاد شده بود دولت «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس نمی تواند تنها به اعطای اجازه اقامت اینترنتی و رایانه ای به شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا اکتفا کند.

طبق مصوبه مجلس اعیان (مجلس لردها) آن دسته از شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا که ساکن انگلیس هستند نیازی به درخواست اجازه اقامت نخواهند داشت و دولت باید حتی در صورت عدم ارائه درخواست از طرف آنها، اجازه اقامتشان را صادر کند.

رای موافق اعضای مجلس لردها به این پیشنهاد اصلاحی اولین شکست دولت محافظه کار بوریس جانسون در یکی از رای گیری های پارلمان از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی روز ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) محسوب می شود.

مجلس اعیان انگلیس علاوه بر تصویب این اصلاحیه به دو پیشنهاد اصلاحی دیگر هم برخلاف نظر دولت بوریس جانسون رای مثبت داد.

دولت محافظه کار انگلیس در جریان بحث در مجلس اعیان سرسختانه از طرح خود برای اعطای اجازه اقامت رایانه ای-اینترنتی به شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا دفاع کرد.

هرچند این پیشنهاد اصلاحی به تصویب مجلس اعیان رسیده است اما انتظار می رود که در نهایت مجلس عوام انگلیس هنگام بررسی مجدد لایحه برکسیت این اصلاحیه را رد کند.

انگلیس قرار است روز ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) از اتحادیه اروپا خارج شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.