آمریکا قصد دارد بیش از 12 نظامی عربستانی را در پی حادثه تیراندازی یک افسر نیروی هوایی عربستانی داخل پایگاهی در «فلوریدا» اخراج کند.

 

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان، ایالات متحده آمریکا قصد دارد که نظامیان عربستان سعودی که در پایگاه های نظامی آمریکا در حال گذراندن دوره های آموزشی هستند را از این کشور اخراج کند.

برخی منابع گفتند که آمریکا قصد دارد بیش از 12 نظامی عربستانی را در پی حادثه تیراندازی یک افسر نیروی هوایی عربستانی داخل پایگاهی در «فلوریدا» اخراج کند.

این منابع که سی ان ان نام آنها را فاش نکرد، تأکید کردند که عربستانی هایی که اخراج می شوند متهم به کمک به افسر عربستانی هستند که 3 نظامی آمریکایی را در پایگاه نظامی«پینساکولا» کشت.

یک منبع در وزارت دفاع آمریکا گفت که تعدادی از این نظامیان سعودی متهم به در اختیار داشتن مواد مستهجن هستند؛ امری که وزارت دادگستری و نیز پلیس اف بی آی حاضر نشدند درباره آن اظهارنظری بکنند.

انتظار می رود که وزارت دادگستری نتایج تحقیقات خود درباره عملیات تیراندازی در پایگاه پیناسکولا که در ماه دسامبر رخ داد و اقدامی تروریستی به شمار رفت را اعلام کند.

دهم دسامبر وزارت دفاع آمریکا آموزش عملی همه نظامیان عربستانی در ایالات متحده آمریکا را پس از این حادثه متوقف کرد. و پس از آن در 19 دسامبر اعلام شد که پس از بررسی پرونده نزدیک به 850 دانشجوی نظامی عربستانی که در ایالات متحده آمریکا در حال تدریس هستند مشخص شد که هیچ گونه تهدیدی وجود ندارد. 


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.