ارتش آلمان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که به دلیل تنش‌های منطقه‌ای بخشی از نیروهایش را از خاک عراق تخلیه خواهد کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه،ارتش آلمان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که به دلیل تنش‌های منطقه‌ای بخشی از نیروهایش را از خاک عراق تخلیه خواهد کرد.

قرار است این نیروها که در حال حاضر مشغول آموزش نیروهای عراقی هستند، به کویت و اردن منتقل شوند.

 سخنگوی وزارت دفاع آلمان اعلام کرد : «نیروهای آلمانی فعال در عراق به طور موقت کاهش می‌یابند و حدود ۳۰ نفر که در پایگاه‌های بغداد و تاجی مستقر هستند، به کشورهای همسایه یعنی کویت و اردن منتقل می‌شوند.»

این تصمیم در حالی گرفته شده است که در پی شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران در جریان تجاوز پهپادی آمریکا در بغداد، تنش میان  در منطقه  به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. ایران و همچنین گروه های مقاومت در منطقه تهدید به انتقام سخت کرده اند.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان بدون ارائه اطلاعات بیشتری، اعلام کرد که انتقال این نیروها به کشورهای همسایۀ عراق «به‌زودی آغاز خواهد شد».

نیروهای آلمانی حاضر در عراق در مجموع حدود ۱۲۰ نفر هستند که به عنوان بخشی از نیروهای ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح مبارزه با داعش، علاوه بر پایگاه هایی در نزدیکی پایتخت عراق، در اقلیم کردستان عراق نیز مستقر هستند و در آنجا نیز به آموزش نیروهای امنیتی محلی می‌پردازند.

یک روز پیش از این «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان اعلام کرده بود که با توجه به شرایط حاکم بر منطقه، خروج نیروهای غربی از عراق موضوعی است که همه باید دربارۀ آن بیندیشند.

او همچنین با اشاره به مصوبه روزیکشنبه پارلمان عراق با موضوع خروج نیروهای ائتلاف از این کشور گفت: «هیچ کدام از کشورهای حاضر در ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش حاضر نیستند بدون تمایل عراقی‌ها در آنجا باقی بمانند.»

پارلمان عراق دو روز پیش  با اکثریت آرا طرح اخراج نیروهای آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

 طرحی که در پارلمان عراق روز یکشنبه تصویب شد، بر لزوم اقدام دولت برای پایان دادن به حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق تاکید می‌کند.

پارلمان عراق خواستار اقدام برای پایان دادن به حضور تمام نیروهای خارجی در خاک عراق، لغو درخواست کمک‌ از ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش، منع استفاده نیروهای خارجی از حریم هوایی عراق به هر دلیلی، شکایت از آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد و نیز انحصار تسلیحات در دست دولت عراق شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.