گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

آیت الله مسعودی خمینی: حاج قاسم کاری به این جناح و آن جناح نداشت/ او فقط خدا را می شناخت/ خباثت‌های ذاتی امثال ترامپ از زمان بسته شدن نطفه به وجود می آید

حاج قاسم سلیمانی تشخیص داد راهی که می رود تکلیفش است و باید به آن عمل کند. او تمام امور را برای خدا انجام می داد نه کسی دیگر. خدا نیز پاداش او را می دهد و در نتیجه یک عالم چنین می گوید که حیف شد شخصی چون حاج قاسم سلیمانی رفت.

پایگاه خبری جماران، سعید گیتی آرا: یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: سردار سلیمانی تنها کسی را که می شناخت خدای متعال بود و برای او کار می کرد. در نتیجه کاری به این جناح و آن جناح نداشت. یعنی از ابتدا تکلیفی که داشت او را به اینجا رساند. بازهم می گویم اگر کسی در تمام زندگی هیچکس را به جز خدا نشناسد، می شود قاسم سلیمانی.

آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی در گفت و گو با خبرنگار جماران ، درباره اقدام تروریستی اخیر آمریکا در به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: دو نکته در این مساله مطرح است. نخست، خباثتی است که در انسان های جنایتکار وجود دارد و باید دید که از کجا نشأت می گیرد؟ و نکته دیگر به ظرافت ها و خصوصیاتی برمی‌گردد که در خود شهید هست و باید دید آنها چه ها هستند؟ این دو نکته جزو مطالبی هستند که نیاز به بحثی طولانی دارند ولی اگر بخواهم به اختصار عرض کنم باید بگویم خباثت هایی که در وجود ترامپ و امثال او وجود دارد، در ژن این افراد وجود دارد.

خباثت‌های ذاتی امثال ترامپ از زمان بسته شدن نطفه به وجود می آید

وی افزود: اگر بخواهم واضح تر بگویم باید ببینیم پدر، مادر یا سایر اعضای خانواده این افراد کجا زندگی می کردند و چه کاره بوده اند؟ یا اینکه چطور این بچه به دنیا آمده؟ این ها خباثت های ذاتی ای است که از زمان بسته شدن نطفه به وجود می آید. به نظرم این مسأله بسیار به ترامپی که خودش را رئیس جمهور آمریکا معرفی می کند و این همه تدارک می بیند تا یک نفر را ترور کند، مربوط است. این ها همان خباثت های نطفه ای و ذاتی آدمیزادی است که هرچند شبیه انسان است ولی از انسانیت بویی نبرده است.

آیت الله مسعودی خمینی ادامه داد: صهیونیست‌هایی هم که امروز در رأس کار هستند همان خباثت های نطفه ای و ذاتی را دارند و این موضوعی است که گمان نمی کنم تا به امروز از سوی کسی مطرح شده باشد. باید خباثت های این افراد را از ابتدای شکل گیری نطفه و شکل زندگی خانوده هایشان جستجو کرد. زیرا جای سوال دارد که چرا باید این همه ابزار و تجهیزات و نیرو به کار بندند تا فردی را ترور کنند؟

 

شهید سلیمانی لمس کرده بود که در همه امور خدا حاکم است

وی در پاسخ به این سوال که چرا فردی چون حاج قاسم سلیمانی این قدر بین مردم محبوب بوده، گفت: به نظرم حاج قاسم سلیمانی از اول طفولیت و قبل اینکه به سن تکلیف برسد مراقب زبان، گوش و تمامی اعضا و جوارح خود بوده است. این از مراقبه های کسانی است که می روند به دنبال شناختن خدا ولا غیر. سردار سلیمانی در زمره این افراد قرار گرفت و هرگز این حالت از ایشان گرفته نشد. بی تردید چنین حالتی ویژه کسانی است که اصلی ترین نقطه زندگی خود را خدا قرار می دهند. کسانی که اگر موضوعی به نفع یا به ضررشان بود در هر حالتی به خدا چشم می گویند و این چشم گفتن را عملی انجام می دهند نه لفظی. در حالی که در وضع ما غالبا خدا به صورت لفظی دخالت دارد و معمولا این دخالت را لمس نمی کنیم.  

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: امثال حاج قاسم شهید ما لمس کرده بودند که در همه امور در آنچه متعلق به آنهاست خدا حاکم است. اگر کسی این گونه شد هم مردم او را دوست خواهند داشت هم کارها را به درستی انجام می دهد و هم وقتی می گوید من باید شهید شوم، شهید هم می شود و خدای متعال او را در بهترین مقامات آخرتی قرار می دهد.

 

حاج قاسم کاری به این جناح و آن جناح نداشت

آیت الله مسعودی خمینی ادامه داد: سردار سلیمانی تنها کسی را که می شناخت خدای متعال بود و برای او کار می کرد. در نتیجه کاری به این جناح و آن جناح نداشت. یعنی از ابتدا تکلیفی که داشت او را به اینجا رساند. بازهم می گویم اگر کسی در تمام زندگی هیچکس را به جز خدا نشناسد، می شود قاسم سلیمانی.

وی در پایان گفت: حاج قاسم سلیمانی تشخیص داد راهی که می رود تکلیفش است و باید به آن عمل کند. او تمام امور را برای خدا انجام می داد نه کسی دیگر. خدا نیز پاداش او را می دهد و در نتیجه یک عالم چنین می گوید که حیف شد شخصی چون حاج قاسم  سلیمانی رفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
10 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.