گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

میرزایی نیکو: شهادت حاج قاسم سلیمانی باید تبدیل به نقطه عطف وحدت ملی شود/ آرزوی ملت تحقیر آمریکا در همه زمینه های بین المللی است

باید توجه کنیم که تصمیمات عجولانه گرفته نشوند و برای تلافی این شهادت مظلومانه کاری که می توانیم انجام دهیم این است که در مجامع بین المللی نسبت به محکومیت آمریکا و قلدری آنها در منطقه اقدام کنیم.

پایگاه خبری جماران، سعید گیتی آرا: بامداد روز 13دی‌ماه، خودروی حامل سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش در نزدیکی فرودگاه بغداد، هدف حمله تروریستی ارتش آمریکا قرار گرفت که در این حمله سردار سلیمانی و تعدادی از فرماندهان و نظامیان حشد الشعبی عراق به شهادت رسیدند.

در همین رابطه، سخنگوی حزب مجمع ایثارگران از برگزاری جلسه ویژه شورای سیاسی این حزب در روز شنبه خبر داد و گفت: در این جلسه ضمن ابراز تاسف و تسلیت به پیشگاه ملت و خانواده معزز سردار سلیمانی بابت شهادت ایشان، تاکید شد به دلیل آنکه سردار سلیمانی از جنس دیگری بوده محبوب قلوب شده و همگان باید از ویژگی های ایشان درس بگیرند.

قاسم میرزایی نیکو در گفت و گو با خبرنگار جماران درباره جلسه روز گذشته شورای سیاسی مجمع ایثارگران گفت: در این جلسه ضمن بررسی ابعاد این حادثه اما سه نکته مورد تاکید اعضا قرار گرفت و درخواست شد که این نکات به عنوان یک بخش راهبردی منعکس تامورد توجه  مسئولین کشور قرار گیرد .

وی افزود: نکته اول اینکه شهادت حاج قاسم سلیمانی تبدیل به نقطه عطف وحدت ملی شود و باعث گردد حول این محور تمامی گروه های سیاسی و همه کسانی که دل در گروی کشور دارند، جمع شوند. کمااینکه در بیانیه های منتشر شده از سوی تمام گروهها و حتی سلبریتی های خارج از کشور، این ابراز همدردی وجود داشت.

سخنگوی مجمع ایثارگران ادامه داد: ما باید از چنین ظرفیتی استفاده کرده و از آن به عنوان یک راهبرد عملی برای «وحدت ملی» بهره گیریم. 

نکته دوم این است که دلیل شهادت مظلومانه سردار سلیمانی و همراهانشان در عراق چیزی نبود جز مبارزه با داعش که ساخته و پرداخته استکبار جهانی است. از این رو، شهادت آنها در عراق نیز دل مردم آن کشور را به درد آورد. بنابراین نکته دومی که می‌توان به مسئولین پیشنهاد داد، تلاش دیپلماتیک و رایزنی‌های قوی حتی با مرجعیت عراق، برای اینکه با تصمیم مجلس آن کشور، بهانه های خروج نیروهای آمریکایی بی اثر و اراجرای قانون مصوب اقدام سریع انجام پذیرد .

وی بیان کرد: اما در بیان نکته سوم باید توجه کنیم که تصمیمات عجولانه گرفته نشوند و برای گام اول در پاسخ به این عمل جنایتکارانه کاری که می توانیم انجام دهیم این است که با استفاده از همه ظرفیت و توان چهره های موثر و توانمند کشور نسبت به محکومیت آمریکا و قلدری آنها در مجامع بین المللی و منطقه ای اقدام نماییم . به نظر میرسد توجه به این سه راهبرد، اساسی میتواند بخشی از  خواسته ای ملت را پاسخ دهد . همه آرزوی ملت این است که تحقیر آمریکا به صورت عملی و جدی در همه زمینه های بین المللی مورد توجه قرار گیرد.

میرزایی نیکو در پایان گفت: نباید حاج قاسم سلیمانی را مصادره جناحی نمود و می بایست وحدت ملی را از همین جا آغاز کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.