به احتمال زیاد ترکیه در بخش نخست توافقش با روسیه 32 هواپیما از نوع سوخو35 بخرد.

 

به گزارش جماران، یک روزنامه نگار ترک امروز شنبه فاش کرد که مذاکرات مسکو و آنکارا درباره خرید جنگنده های «سوخو35» روسیه توسط ترکیه به مرحله پیشرفته ای رسیده است. این در حالی است که آمریکا حاضر نشده است که جنگنده های «اف 35» را به ترکیه تحویل دهد.

«عبدالله کاراکوش» در مطلبی در روزنامه « ملییت» نوشت: ایالات متحده آمریکا به دلیل اختلافاتش با ترکیه بر سر خرید سامانه موشکی«اس 400» روسیه توسط آنکارا، تصمیماتی را برای جلوگیری از دستیابی آنکارا به جنگنده های اف 35 اتخاذ کرده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در سفرهای قبلی خود به روسیه دو نوع از جنگنده های روسی یعنی سوخو35 و سوخو 57 را مورد بازدید و بررسی قرار داد.

این روزنامه نگار ترک در ادامه به نقل از برخی منابع ترکیه ای که نام آنها را نبرد، نوشت که ترکیه اکنون ترجیح می دهد جنگنده های سوخو35 را بخرد و برای خرید آنها مذاکرات گسترده ای را با روسیه آغاز کرده است.

کاراکوش در ادامه نوشت که به احتمال زیاد ترکیه در بخش نخست توافقش با روسیه 32 هواپیما از نوع سوخو35 بخرد.

وی همچنین فاش کرد که یک تیم روسی ماه ژانویه آینده به آنکار سفر می کند تا درباره تکمیل قرارداد سوخو35 رایزنی کند و انتظار می رود که مسکو هواپیماها را در صورت توافق دو کشور در نزدیک ترین زمان ممکن به ترکیه تحویل دهد.

کاراکوش همچنین نوشت که ترکیه می تواند نیاز خود به اف35 را با هواپیماهای سوخو57 جبران کند ولی تا کنون تولید انبوه این جنگنده های روسی آغاز نشده است و تحویل آنها نیز به زودی صورت نمی گیرد.

این روزنامه نگار ترک احتمال داد که ترکیه پس از پایان خرید هواپیماهای سوخو 35 اقدام به خرید هواپیماهای سوخو57 کند.

پیش از این رسانه های روسی به نقل از یک مسئول بلندپایه روسی اعلام کردند که روسیه و ترکیه در حال رایزنی بر سر فروش احتمالی جنگنده های سوخو 35 به آنکارا هستند.

این در حالی است که مجلس سنای آمریکا لایحه بودجه دفاعی آمریکا در سال 2020 را تصویب کرد و به موجب این لایحه تحریم هایی علیه ترکیه به دلیل خرید سامانه موشکی اس400 روسیه اعمال می شود.

بر اساس لایحه بودجه دفاعی آمریکا،جنگنده های اف35 به دلیل ادامه خرید سامانه دفاع هوایی اس400 روسیه به ترکیه تحویل داده نمی شود و ضرورت دارد تحریم هایی علیه آنکارا در چارچوب قانون «مبارزه با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها» اعمال شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.