وزیر دفاع آمریکا در ارتباط با احتمال تعطیلی پایگاه‌های نظامی «اینجرلیک» و «کوره‌جیک» در ترکیه گفت باید با همتای خود در این باره صحبت کنم که منظور آنها چیست و تا چه حد جدی هستند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر دفاع آمریکا در ارتباط با احتمال تعطیلی پایگاه‌های نظامی «اینجرلیک» و «کوره‌جیک» در ترکیه گفت باید با همتای خود در این باره صحبت کنم که منظور آنها چیست و تا چه حد جدی هستند.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در ارتباط با اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه مبنی بر اینکه «در صورت ضرورت پایگاه‌های نظامی اینجرلیک و کوره‌جیک را تعطیل می‌کنیم»، گفت: این موضوع نزد من تا حال مطرح نشده بود. اولین بار در مطالب روزنامه‌ها خواندم و بنابراین باید با همتای خود صحبت کنم که منظور آنها چیست و تا چه حد جدی هستند.

اسپر در گفت‌وگو با خبرنگاران پس از سفر خود به لوکزامبورگ با بیان اینکه پایگاه کوره‌جیک باید توسط ناتو مورد بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: ترکیه کشور مستقلی است، بنابراین حق ذاتی دارد تا میزبان پایگاه‌های ناتو یا نیروهای خارجی باشند یا نباشند. اما چنانی که گفتم، به اعتقاد من این مساله‌ای مرتبط به ائتلاف و تعهد شما به این ائتلاف است، البته اگر آن‌ها درباره آنچه که می‌ گویند جدی باشند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در برنامه مشترک شبکه‌های تلویزیونی «A Haber-ATV» در دفتر دلماباغچه در استانبول در رابطه با طرح تحریم از سوی سنای آمریکا اظهار داشته بود: در صورت ضرورت پایگاه‌های نظامی اینجرلیک و کوره‌جیک را تعطیل می‌کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.