پس از تنش و جنجال ترکیه و آمریکا بر سر خرید سامانه موشکی «اس400» روسیه توسط آنکارا، «رجب طیب اردوغان» اعلام کرد که ترکیه و روسیه به شکل مشترک سامانه موشکی دفاعی «اس500» تولید می کنند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از تنش و جنجال ترکیه و آمریکا بر سر خرید سامانه موشکی «اس400» روسیه توسط آنکارا، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز شنبه اعلام کرد که ترکیه و روسیه به شکل مشترک سامانه موشکی دفاعی «اس500» تولید می کنند.

خرید موشک های اس 400 روسی منجر به تیرگی روابط ترکیه و ایالات متحده دو عضو ناتو شده است.

اردوغان روز گذشته در نشستی با جوانان در شهر استانبول تأکید کرد که کشورش از خرید اس400 روسی عقب نشینی نمی کند و گفت که این یک قرارداد امضا شده است.

وی دراین نشست تأکید کرد که پس از اس 400 تولید مشترک سامانه موشکی اس500 با روسیه صورت خواهد گرفت.

آمریکا به شدت با خرید سامانه موشکی اس400 روسی توسط آنکارا مخالفت می کند و به ترکیه تأکید کرده است که میان این سامانه موشکی و جنگنده های «اف35» آمریکایی که ترکیه قصد دارد 100 فروند از آنها خریداری کند، یکی را انتخاب کند.

آمریکایی ها بیم آن دارند که تکنولوژی استفاده شده در سامانه اس400 برای جمع آوری اطلاعات تکنولوژیک از هواپیماهای نظامی ناتو که ترکیه یکی از اعضای آن است مورد استفاده قرار گیرد امری که باعث می شود روسیه به این اطلاعات دست پیدا کند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.