ترامپ طی رایزنی درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت که ایالات متحده آمریکا مموریت اش در سوریه را به سرانجام رساند.

به گزارش جماران، سی ان ان بخش هایی از گفت وگوی تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه را منتشر کرد.

در این گفت و گوی تلفنی ترامپ به اردوغان گفت:« همه سوریه مال تو...ماموریت ما در آن جا تمام شد.»

ترامپ طی رایزنی درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت که ایالات متحده آمریکا مموریت اش در سوریه را به سرانجام رساند.

یک مسئول بلندپایه در دولت آمریکا که در جریان جزئیات گفت و گوی تلفنی میان دو رئیس جمهور قرار گرفته است گفت که اردوغان در این گفت و گوی تلفنی همه مشکلات را ناشی از حضور آمریکا در عراق و سوریه تشریح می کرد و خشم ترامپ را بر می انگیخت.

ترامپ تأکید کرد که نیروهای آمریکایی خاک سوریه را ترک می کنند و ترکیه ماموریت از بین بردن بقایای گروه داعش در این کشور را به عهده می گیرد.

ترامپ پس از آن توئیتی منتشر کرد که در آن نوشت:«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به وی اطلاع داد بقایای داعش را در سوریه از بین می برد.

ترامپ افزود:اردوغان مردی است که می تواند این کار را بکند.علاوه بر آن که ترکیه همسایه سوریه است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه نوشت که نیروهای آمریکایی به وطن بازخواهند گشت.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه  نیز در پیامی توییتری با اشاره به گفتگوی تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: درباره افزایش هماهنگی و همکاری در بسیاری از موضوعات از روابط تجاری گرفته تا تحولات سوریه توافق کردیم.

اردوغان در پیام خود نوشت: «امروز با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفتگوی تلفنی بسیار مفیدی درباره توافق جهت افزایش هماهنگی و همکاری در بسیاری از موضوعات از روابط تجاری گرفته تا تحولات سوریه انجام دادیم. امیدوارم این گفتگو برای کشورمان و منطقه مان باعث خیر و برکت شود.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم در توییتی با اشاره به گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: کمی پیش با رئیس جمهور ترکیه گفتگوی تلفنی طولانی و مفیدی انجام دادیم.

وی در توییت خود تصریح کرده است: فعالیت های مشترکمان در سوریه٬ داعش و خروج آهسته و تا حد امکان هماهنگ نظامیان آمریکایی از سوریه را بررسی کردیم.(واحد های نظامی آمریکا) بعد از سال ها به خانه باز می گردند.

رئیس جمهور آمریکا بخش دیگر گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور ترکیه را «بررسی تجارت توسعه یافته» در روابط اقتصادی دو کشور عنوان کرد.

ترامپ پس از چند روز از گفتگوی پیشین خود با اردوغان از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه ظرف چند روز آینده خبر داده بود.

دونالد ترامپ هفته گذشته اعلام کرد نیروهای آمریکایی حاضر در سوریه را از این کشور خارج می‌کند. در پی اعلام این تصمیم، جیمز متیس، وزیر دفاع و برت مک گرک، نماینده ویژه ایالات متحده در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش از مقام خود کناره گیری کردند. شمار گسترده‌ای از اعضای جمهوری‌خواه کنگره و متحدان بین‌المللی آمریکا هم از این تصمیم ابراز نگرانی کرده اند.

 ترامپ سال گذشته هم تمایل خود را برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه اعلام کرده بود. با این حال، وی به‌ویژه پس از رایزنی‌های «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه گفت که سربازان این کشور همچنان و به صورت موقت در سوریه باقی خواهند ماند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.