پلوسی به خبرنگاران گف که «اقدامات رئیس جمهور قانون اساسی کشور را به شکل خطرناکی نقض کرده است.»

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز،«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا امروز پنجشنبه ۵ دسامبر از کمیته قضایی این مجلس خواست تا مراحل استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور را به جریان بیندازد.

پلوسی به خبرنگاران گف که «اقدامات رئیس جمهور قانون اساسی کشور را به شکل خطرناکی نقض کرده است.»

پلوسی در ادامه گفت که مدارک و شواهد قاطعی وجود دارد که نشان می دهد ترامپ از قدرت برای به دست آوردن منافع شخصی و سیاسی سوء استفاده کرده است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تأکید کرد که رئیس جمهور  آمریکا از قدرت خود با اهداف شخصی سوء‌استفاده کرده و می‌توان گفت که «امنیت و منافع ملی آمریکا» را با خطر مواجه کرده است.

کاخ سفید در واکنش به سخنان نانسی پلوسی، این سخنان را به شدت رد کرد.

«استیفانی گریشام» سخنگوی کاخ سفید در توئیتر نوشت:« پلوسی و نمایندگان دموکرات باید خجالت بکشند.دونالد ترامپ کاری جز هدایت کشورمان به سمت اقتصاد پر رونق و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر و قوی تر کردن ارتش انجام نداده است.»

اجرای گام به گام طرح استیضاح دونالد ترامپ پس از اظهارنظر کارشناسی سه حقوقدان آمریکایی در نشست روز چهارشنبه کنگره ممکن شد. به گفتۀ این کارشناسان، اقدامات انجام شده از سوی دونالد ترامپ مبنی بر مجبور کردن اوکراین به انجام تحقیقات دربارۀ پسر «جو بایدن» با هدف بهره‌برداری سیاسی از این تحقیقات، جرایمی غیرقابل انکار بوده و برای استیضاح او کافی است.

پیش از این مجلس نمایندگان تصویب کرده بود که روند استیضاح دونالد ترامپ کاملا بصورت علنی برگزارشود.

تحقیقات اصلی برای استیضاح رئیس جمهوری آمریکا پس از افشاگری‌های یکی از نزدیکان دونالد ترامپ آغازشد. این فرد درباره مکالمه دونالد ترامپ و رئیس جمهوری اوکراین افشاگری کرده بود. مضمون اصلی مکالمه دو رهبر آمریکا و اوکراین ظاهرا کمک نظامی آمریکا به این کشور در ازای انجام تحقیقات محرمانه روی تجارت پسر جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو بوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.