کمیسیون اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا که مامور نظارت بر تحقیقات مربوط به پرونده استیضاح رئیس جمهور است «شواهد قاطع»را در این زمینه جمع آوری کرده است.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، کمیسیون پارلمانی ناظر بر تحقیقات پرونده استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه با انتشار یک گزارش رسمی از جمع‌آوری «شواهدی قاطع و تعیین کننده» در خصوص «رفتار نامناسب» رئیس جمهوری آمریکا خبر داد.

کمیسیون اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا که مامور نظارت بر تحقیقات مربوط به پرونده استیضاح رئیس جمهوری است در این گزارش آورده است: «بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده و شواهد به دست آمده رئیس جمهور ترامپ شخصا و نیز به واسطه عواملی در داخل و خارج دولت خواستار مداخله یک کشور خارجی برای زمینه‌سازی به نفع کارزار انتخاباتی خود شده است.»

در این گزارش تصریح شده است که رئیس جمهوری انجام تحقیقاتی به نفع کارزار انتخاباتی‌اش را منوط به دعوت رئیس جمهوری اوکراین به کاخ سفید و نیز کمک نظامی به این کشور کرده است. در گزارش کمیسیون پارلمانی مجلس نمایندگان که اغلب اعضای آن را دموکرات‌ها تشکیل می‌دهند همچنین تاکید شده است که رئیس جمهوری آمریکا بر سر تحقیقات این پرونده «مانع‌تراشی» کرده است.

این گزارش درحالی منتشر می‌شود که دونالد ترامپ برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی،‌ ناتو به لندن سفر کرده است.

کاخ سفید روز یکشنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای ضمن «ناعادلانه» توصیف کردن تحقیقات مربوط به پرونده استیضاح رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده بود که دونالد ترامپ در نخستین جلسه کمیته قضایی مجلس نمایندگان برای بررسی این پرونده که قرار است روز چهارشنبه برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

کمیسیون پارلمانی ناظر بر تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ پیش از این برای تکمیل این پرونده شاهدانی را به شرکت در جلسات استماع به مجلس فراخوانده بود. «گوردون ساوندلند» سفیر ایالات متحده آمریکا در اتحادیه اروپا یکی از این افراد بود که هفته گذشته با حضور در جلسه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان بر ضد رئیس جمهوری ایالات متحده شهادت داد.

 ساوندلند در این جلسه تصریح کرد که به دستور دونالد ترامپ، برنامه فشار بر اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه پسر «جو بایدن» نامزد احتمالی حزب دموکرات را آغاز کرده است.

از سوی دیگر پس از انتشار گزارش رسمی کمیسیون پارلمانی ناظر بر تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، کاخ سفید بلافاصله واکنش نشان داد و با «فریب‌کارانه» خواندن نتایج تحقیقات این پرونده تاکید کرد که هیچ مدرکی بر ضد رئیس جمهوری وجود ندارد.

در بیانیه کاخ سفید تصریح شده است که این گزارش تنها «سرخوردگی و یاس» دموکرات‌ها را منعکس می‌کند و آنچه از این متن بر می‌آید به مانند «عبارات متناقض و سردرگم یک وبلاگ‌نویس سطح پایین» است که می کوشد چیزی را که وجود ندارد اثبات کند.

این گزارش قرار است  پس از تصویب در کمیسیون اطلاعاتی مجلس نمایندگان برای آغاز روند حقوقی پرونده و بررسی واقعیت‌های ادعا شده جهت توجیه طرح رسمی اتهام برضد رئیس جمهور تسلیم کمیسیون قضایی مجلس شود.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.