بوریس جانسون از حزب محافظه‌ کار و نایجل فاراژ از حزب برگزیت به دعوت برای شرکت در مناظره انتخاباتی پاسخ ندادند تا قالب‌ های یخ جای آنها را بگیرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه چهار تلویزیون انگلیس در واکنش به غیبت «بوریس جانسون» در مناظره نمایندگان احزاب درباره تغییرات اقلیمی، جای خالی او را با یک قالب یخ پر کرد.

همزمان با داغ‌ تر شدن رقابت‌ های انتخاباتی در انگلیس، کانال چهار تلویزیون از رهبران هفت عضو امیددار برای پیروزی در انتخابات پارلمانی 12 دسامبر (21 آذر) برای شرکت در مناظره برای تشریح مواضعشان در خصوص بحران‌ زیست محیطی دعوت کرد که بوریس جانسون از حزب محافظه‌ کار و «نایجل فاراژ» از حزب برگزیت این دعوت را پاسخ ندادند تا قالب‌ های یخ جای آنها را بگیرد.

 

image

 

البته حزب محافظه‌ کار مدعی است که «مایکل گوو» وزیر سابق محیط زیست را برای شرکت در این مناظره کاندید کرده بوده که مورد اقبال کانال چهار واقع نشده است. در مقابل تهیه کنندگان این برنامه مناظره نیز اعلام کردند که هدف آنها از تدارک این برنامه بهره‌ گیری از حضور سران احزاب فعال انگلیس بوده نه افراد دست چندم آنها.

در مقابل حزب محافظه‌ کار انگلیس اعلام کرده که مطابق رصد انجام شده، برنامه‌ های انتخاباتی کانال چهار دارای سوگیری‌ های مشخصی به نفع برخی احزاب بوده است.

 

screen-shot-2019-11-29-at-10-33-57

 

این ادعای حزب محافظه‌ کار حامل یک تهدید ضمنی علیه این کانال تلویزیونی محسوب می‌ شود چرا که مطابق قانون پخش‌ کنندگان تلویزیونی در ایام انتخابات باید بی طرفی خود را حفظ کنند و اثبات تخلف از این رویه گذشته از صدور حکم جریمه می‌ تواند به لغو مجوز پخش آنها منجر شود.

با این وجود «بن دوپر» سردبیر کانال چهار با انتشار توئیتی به اظهار نظر «جیمز کلورلی» رئیس حزب محافظه‌ کار واکنش نشان داد و از آنها خواست به جای تهدید از اتخاذ سیاست رسانه‌ ای مشابه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امتناع کنند. کلورلی نوشته بود که انتخابات ریاست جمهوری در پیش نیست که حضور رهبران احزاب و کاندیداهای تشکیل دولت آنها در مناظره‌ های تلویزیونی مهم باشد.

اما فارغ از این مناظره، جانسون بر خلاف «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر از حضور در سایر برنامه‌ های چالشی امتناع کرده است.

در مناظره چه گذشت؟

رهبران شرکت‌ کننده در این مناظره همگی متعهد شدند که میزان انتشار گازهای گلخانه‌ ای انگلیس را به صفر برسانند.

حزب سبز سال 2030 را هدفگذاری کرد و حزب کارگر هم دهه 2030 را وعده داد. دو حزب لیبرال دموکرات و ملی اسکاتلند نیز سال 2045 را موعد توقف تولید گازهای کربنی اعلام کردند. حزب محافظه کار پیشتر افق 2050 را اعلام کرده بود.

نتایج نظرسنجی‌ ها نشان می‌ دهد که احتمالا دولت انگلیس یکی از پیچیده‌ ترین انتخابات خود در سال‌های بعد از 1923 تاکنون را تجربه خواهد کرد. در حقیقت، بر خلاف انتخابات سال 2017 به نظر می‌ رسد حزب کارگر از شانس بیشتری برای تصدی 650  کرسی مجلس عوام انگلیس برخوردار است. در این میان، این روزها جرمی کوربین نیز بیش از هر زمان دیگری مورد توجه رسانه‌ ها و ناظران سیاسی قرار گرفته است.

با وجود تمام این اوصاف، اکثر نظرسنجی‌ ها نشان می‌ دهد که رقابت حزب کارگر و حزب محافظه کار بعنوان دو حزب اصلی انگلیس بسیار نزدیک به هم بوده و هیچ کدام از آنها قادر به کسب اکثریت آرا در انتخابات نخواهند بود. ضمن اینکه شمار زیاد آرای خاکستری و متزلزل به دلیل تحولات برگزیت سبب شده است که انتخابات عمومی انگلیس همچنان پیچیده و احتمالا تا روز برگزاری انتخابات، غیرقابل پیش بینی باقی بماند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.