وزیر کشور ترکیه تصریح کرد: اظهارات اروپایی‌ها پیرامون لغو شهروندی اعضای اروپایی داعش، پذیرفتنی نیست. این موضوع در عین حال فرار از مسئولیت پذیری است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز،ترکیه خواستار استراداد تروریست های اروپایی وابسته به گروه داعش توسط کشورهای اصلی شان در اروپا شد.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه گفت که این مساله برای ما غیرقابل قبول است و همچنین غیرمسئولانه است. ما اعضای بازداشت شده داعش را به کشورهای شان خواهیم فرستاد.

سویلو تأکید کرد: ما برای داعشی‌های هیچ کسی هتل نیستیم.

سویلو در ادامه تأکید کرد: اروپا به نام انسانیت هیچ پناهجویی را نپذیرفته است.

وزیر کشور ترکیه تصریح کرد: اظهارات اروپایی‌ها پیرامون لغو شهروندی اعضای اروپایی داعش، پذیرفتنی نیست. این موضوع در عین حال فرار از مسئولیت پذیری است.

وی گفت: لغو شهروندی عناصر داعش تنها مختص هلند نیست، انگلستان نیز همین کار را می کند. همه شان آسانترین راه را برگزیده اند.

ترکیه اخیرا برخی از اعضای گروه تروریستی داعش که طی ماه گذشته و پس از تجاوز نظامی به شمال شرق سوریه فرار کرده بودند را دستگیر کرده است.

این در حالی است که پیش از این «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز تهدید به انتقال عناصر بازداشت شده گروه تروریستی داعش به مرزهای اروپا کرده بود. ترامپ تهدید کرده بود که اگر کشورهایی مانند فرانسه و آلمان این عناصر داعشی که ملیت این کشورها را دارند  و در زندان هایی در شمال سوریه به سر می برند، بازنگردانند آنها را به مرزهای کشورهای اروپایی منتقل می کند.

ترامپ گفته بود که کشورش بار این زندانیان تندرو را به دوش نخواهد کشید و کشورهای اروپایی نیز در پرونده داعشی هایی که هزاران تن از آنها در زندان های نیروهای کرد در شمال سوریه به سر می برند همکاری نمی کند.

در پی تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه شماری از عناصر داعش توانسته بودند از زندانها و اردوگاه هایی که توسط کردهای سوریه اداره می شوند فرار کنند.

تجاوز ترکیه به شمال سوریه در ۹ اکتبر و پس از آن آغاز شد که «دونالد ترامپ» از تصمیم خود برای خروج نظامیان آمریکایی از خاک سوریه خبر داد.این حملات تا ۱۷ اکتبر ادامه داشت تا اینکه سرانجام آنکارا و واشنگتن پس از مذاکراتی ۴.۵ ساعته بر سر آتش‌بسی ۱۲۰ ساعته در شمال سوریه توافق کردند اما این آتش بس چندان دوام نیاورد. پس از آن نیز در ۲۲ اکتبر اردوغان و پوتین، رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در جریان مذاکراتی که در شهر «سوچی» برگزار شد، در چهارچوب معاهدۀ جدیدی اعلام کردند که درصورت عقب‌نشینی نیروهای کرد از مرزهای شمال‌شرق سوریه و کنترل مشترک ترکیه و روسیه بر بخش بزرگی از مرز، به این درگیری‌ها پایان خواهند داد. ترکیه هشدار داد عدم اجرای این توافق از سوی کردها، باعث از سرگیری حملات خواهد شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.