یگان هایی از ارتش عربی سوریه در شهر «الدرباسیه» در مرز سوریه و ترکیه در ریف شمالی شرقی شهر «الحسکه» مستقر شدند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری سانا، شب گذشته یگان هایی از ارتش عربی سوریه در شهر «الدرباسیه» در مرز سوریه و ترکیه در ریف شمالی شرقی شهر «الحسکه» مستقر شدند.

خبرنگار المیادین نیز گفت که ارتش سوریه  پس از ورود به روستای «تل ذیاب» به مرزهای سوریه با ترکیه در جاده «الدرباسیه- رأس العین» رسید.

یگان های ارتش سوریه همچنین در شهرهای «تل عفر» و «خراب کورد» در ریف غربی «قامشلی» با استقبال گسترده اهالی منطقه مستقر شد.

تلویزیون سوریه نیز اعلام کرد که نیروهای گارد مرزی استقرار خود در مرزهای سوریه و ترکیه از قامشلی به سمت غرب را ادامه می دهند.

خبرنگار سانا تأکید کرد که یگان های ارتش عربی سوریه روز گذشته نیز در چهار روستای جدیدی در منطقه «راس العین» مستقر شده و خود را به خط مرزی سوریه با ترکیه در نزدیکی شهر رأس العین رساندند.

خبرنگار سانا همچنین پیش از این اعلام کرده بود که واحد های ارتش از سمت محور «تل حمر» در حومه شمالی حسکه به سمت مرزهای ترکیه پبشروی کردند و در روستاهای «أم حرمله، باب الخیر، أم عشبه و الأسدیه» در حومه منطقه راس العین مستقر شده و فاصله باقی مانده تا مرزهای مشترک با ترکیه را به چند کیلو متر کاهش داده اند.

خبرنگار سانا علاوه بر آن روز گذشته از وقوع درگیری ها میان واحد های ارتش حاضر در منطقه راس العین و نیروهای اشغالگر ترکیه که به منطقه تجاوز کردند، خبر داد.

از جهتی دیگر، نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) اعلام کرد در چارچوب توافق سوچی میان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه برای کاهش تنش در شمال سوریه که ترکیه عملیاتی تحت عنوان«چشمه صلح» علیه کردهای سوریه به راه انداخته است از منطقه مرزی به عمق 30 کیلومتر عقب نشینی کرد.

در تحولی دیگر،برخی منابع کُرد نیز اعلام کردند که نیروهای دموکراتیک سوریه با گروه های مسلح سوری هوادار ترکیه در 7 روستا در حومه شهر رأس العین به شدت درگیر شد.

سانا در گزارشی دیگر اعلام کرد که یگان های ارتش سوریه در حومه «عامودا» در مرزهای سوریه با ترکیه در استان الحسکه مستقر شدند.

 

بازگشت نظامیان آمریکایی به شمال سوریه

در تحولی دیگر، دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، اعلام کرد که نیروهای آمریکایی به برخی از پایگاه های نظامی خود در شمال و شمال شرق سوریه که اخیرا و در پی آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه آنها را تخلیه کرده بودند بازگشتند.

این دیده بان تأکید کرد که بیش از 500 نظامی آمریکایی به همراه تجهیزات نظامی شان به یک پایگاه نظامی در شمال سوریه رسیدند.

خبرگزاری سانا نیز در این زمینه گزارش داد که 90 نظامی از ائتلاف آمریکایی از ملیت های مختلف از فرودگاه «رحیبه» در حومه الحسکه به عراق منتقل شدند.

سانا افزود همزمان با انتقال نیروهای ائتلاف به عراق یک کاروان از نیروهای آمریکایی از عراق وارد استان الحسکه شد.

بنابراین گزارش، تجاوز ترکیه به شمال سوریه در ۹ اکتبر و پس از آن آغاز شد که «دونالد ترامپ» از تصمیم خود برای خروج نظامیان آمریکایی از خاک سوریه خبر داد.این حملات تا ۱۷ اکتبر ادامه داشت تا اینکه سرانجام آنکارا و واشنگتن پس از مذاکراتی ۴.۵ ساعته بر سر آتش‌بسی ۱۲۰ ساعته در شمال سوریه توافق کردند اما این آتش بس چندان دوام نیاورد. پس از آن نیز در ۲۲ اکتبر اردوغان و پوتین، رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در جریان مذاکراتی که در شهر «سوچی» برگزار شد، در چهارچوب معاهدۀ جدیدی اعلام کردند که درصورت عقب‌نشینی نیروهای کرد از مرزهای شمال‌شرق سوریه و کنترل مشترک ترکیه و روسیه بر بخش بزرگی از مرز، به این درگیری‌ها پایان خواهند داد. ترکیه هشدار داد عدم اجرای این توافق از سوی کردها، باعث از سرگیری حملات خواهد شد.

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.