خبرنگار سانا در حسکه گزارش داد: خودروهای نظامی ارتش پس از ظهر امروز به سمت حومه غربی شهر قامشلی برای استقرار در آن و مقابله با تجاوز ترکیه و محافظت از اهالی حرکت کردند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری سانا، کاروانی از نیروهای اشغالگر آمریکایی از شهر«شدادی» در جنوب استان «الحسکه» خارج شدند.

این کاروان نظامیان آمریکایی از شهر شدادی به سمت مرزهای عراق حرکت کرده است.

یگان های ارتش جمهوری عربی سوریه مناطق حت کنترل خود را در شرق فرات را گسترش دادند و به سمت حومه شمالی غربی شهر «قامشلی»و به منظور مقابله با تجاوز ترکیه به شمال شرق سوریه و محافظت از اهالی هرگونه حمله‌ای، حرکت کردند.

خبرنگار سانا در حسکه گزارش داد: خودروهای نظامی ارتش پس از ظهر امروز به سمت حومه غربی شهر قامشلی برای استقرار در آن و مقابله با تجاوز ترکیه و محافظت از اهالی حرکت کردند.

همچنین، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که 300 پلیس نظامی روسیه، برای استقرار در مرزها با ترکیه و کمک به تضمین امنیت، وارد سوریه شدند.

وزارت دفاع روسیه همچنین در جدیدترین بیانیه خود اعلام کرد که کاروانی از پلیس نظامی روسیه گشت زنی هایی را در مرزهای سوریه و ترکیه به طول 210 کیلومتر انجام داده است.

بنابراین گزارش، رئیس جمهور ترکیه ساعت 16 چهارشنبه 17 مهر، حمله به شمال شرق سوریه را اعلام کرد. ترکیه هدف از این تهاجم را حمله به «یگان‌های مدافع خلق» موسوم به «ی.پ.گ» و «پ.ک.ک» و داعش اعلام کرده است. آنکارا پیشتر هدف خود از این اقدام نظامی را ایجاد «منطقه امن» برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان عنوان کرده بود. دولت سوریه اقدام ترکیه را اشغالگری توصیف کرد و اعلام کرد با آن مقابله می کند.

حمله ترکیه به شمال شرق سوریه همچنین با واکنش گسترده کشورهای مختلف از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی مواجه شد و بسیاری از کشورهای اروپایی تصمیم به توقف صادرات سلاح به ترکیه گرفتند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.