ارزیابی داده‌های این نظرسنجی نشان داد که ۵۱ درصد از پاسخ دهندگان، خواستار استیضاح آقای ترامپ و خروج او از کاخ سفید هستند.

به گزارش جماران به نقل از یورنیوز، بنا بر گزارش‌های منتشر شده در روز چهارشنبه، بیش از نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجیِ شبکۀ خبری فاکس‌نیوز در ایالات متحده آمریکا اعلام کرده‌اند که خواستار استیضاح دونالد ترامپ و برکناری او از مقام ریاست جمهوری این کشور هستند.

ارزیابی داده‌های این نظرسنجی نشان داد که ۵۱ درصد از پاسخ دهندگان، خواستار استیضاح آقای ترامپ و خروج او کاخ سفید هستند و تنها ۴ درصد مایلند که او استیضاح شده اما از مقامش برکنار نشود.

در میان تمام شرکت کنندگان در این نظرسنجی، در مجموع حدود ۴۰ درصد نیز با این استیضاح مخالف بودند.

داده‌های به دست آمده همچنین نشان داد که شمار موافقان استیضاح ترامپ رو به افزایش است. پیش از این نتایج نظرسنجیِ مشابه در ماه ژوئیه نشان داده بود که تنها ۴۱ درصد رای دهندگان با استیضاح و برکناری رئیس جمهوری کنونیِ آمریکا موافقند.

حدود ۵۱ درصد از رای دهندگان نیز بر این باورند که فساد در دولت ترامپ بیش از دولت‌های پیشین آمریکاست (این رقم در ماه ژوئیه ۴۶ درصد بوده است).

نظرسنجی فاکس‌نیوز طی روزهای ۶ تا ۸ اکتبر به‌صورت تلفنی همچنین تماس رو در رو انجام شده و برای انجام آن ۱۰۰۳ پرسش شونده به شیوۀ تصادفی از سراسر ایالات متحده انتخاب شده‌اند.

در نظرسنجی دیگری که توسط شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا انجام شد، ۵۱ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که رسوایی «اوکراین گیت» موضوعی جدی است و باید پیگیری شود.

در مجموع حدود ۵۵ درصد شرکت کنندگان نیز اعلام کرده بودند یا در حال حاضر مدارک کافی برای برکناری دونالد ترامپ وجود دارد که بر این اساس باید مطابق این اسناد به‌سرعت وارد عمل شود، یا چنین مدارکی در دست نیست که در این حالت باید تحقیقات لازم انجام شود تا مشخص گردد آیا او باید استیضاح و برکنار شود یا خیر.

حمایت مایک پمپئو از تماس تلفنی ترامپ و زلنسکی

در حالی که انتقادها در داخل ایالات متحده از دونالد ترامپ به دلیل تماس او با یک رهبر خارجی با هدف موفقیت در انتخابات پیش‌رو به‌طور قابل توجهی رو به افزایش است، «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور امروز پنج‌شنبه از این اقدام رئیس جمهوری آمریکا دفاع کرد و آن را حرکتی «کاملا مناسب» دانست.

آقای پمپئو در جریان مصاحبه با شبکه خبری بی‌پی‌اس آمریکا گفت: «من درخواست کمک از دیگر کشورها با هدف جلوگیری از گسترش فساد در کشورم را کاملا مناسب می‌دانم.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.