قفطانچی اوغلو مهندس تبلیغات انتخاباتی«اکرم اوغلو» به شمار می رود که در انتخابات شهرداری ها در ماه مارس و پس از آن در ماه ژوئن گذشته پس از ابطال انتخابات نخست پیروز شد و کاندیدای مورد حمایت«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه را شکست داد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از مسئولان بلندپایه در یکی از احزاب مخالف ترکیه در استانبول به اتهام«تبلیغ برای تروریسم» و «اهانت  به رئیس جمهور کشور» به نزدیک به 10 سال زندان محکوم شد.

یکی از مسئولان در حزب «خلق جمهوریخواه»(سوسیال دموکرات) گفت که « جنان قفطانچی اوغلو» به 9سال و هشت ماه زندان محکوم شده است.

قفطانچی اوغلو با استناد به توئیت هایی که چند سال پیش منتشر کرد به پنج اتهام«تبلیغات برای تروریسم، اهانت به رئیس جمهور کشور، اهانت به یک کارمند، اهانت به جمهوری ترکیه و تشویق به تنفر» محکوم شد.

این مسئول سیاسی که محاکمه اش سر و صدای زیادی داخل و خارج از ترکیه به راه انداخت با مجازات زندان به مدت 17 سال رو به رو بود.

یک مسئول در حزب مخالف خلق جمهوریخواه گفت که قفطانچی اوغلو به زندان نمی رود تا زمانی که حکم زندانش در دادگاه تجدید نظر بررسی شود.مدت بررسی این حکم شش ماه است.

در طول محاکمه قفطانچی اوغلو وی «محاکمه سیاسی» خود را که باور خودش و هوادارانش مجازاتش به دلیل نقشی که در پیروزی کاندیدای مخالفان در انتخابات شهرداری ها در استانبول داشت، محکوم کرد.

قفطانچی اوغلو مهندس تبلیغات انتخاباتی«اکرم اوغلو» به شمار می رود که در انتخابات شهرداری ها در ماه مارس  و پس از آن در ماه ژوئن گذشته پس از ابطال انتخابات نخست پیروز شد و کاندیدای مورد حمایت«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه را شکست داد.

امروز جمعه صدها تن در برابر دادگاه استانبول جمع شدند و حمایت خود را از قفطانچی اوغلو اعلام کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.