فیس بوک مقررات تبلیغات سیاسی را قبل از انتخابات 2020 آمریکا تشدید کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، اسکای نیوز گزارش داد اثرگذاری روسیه بر انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا سبب شد که فیس بوک قوانین تبلیغات سیاسی خود را شفاف‌ تر کند. طبق مقررات جدید فیس بوک دیگر نمی‌ تواند نام افرادی که برای تبلیغات سیاسی پرداخت کرده‌ اند را پنهان کند.

بر این اساس، تبلیغ‌ کنندگانی که قصد دارند از طریق فیس بوک به تبلیغ سیاسی بپردازند باید از اواسط اکتبر 2019 با اطلاعات بیشتری که در اختیار فیس بوک می‌ گذارند هویت خود را آشکار کنند.

تاکنون افراد نشانی، شماره تلفن، آدرس ایمیل و آدرس سایت خود را برای تبلیغ به اطلاع فیس بوک می‌ رساندند. اما از اواسط اکتبر سال جاری کاربران آمریکایی فیس بوک برای تبلیغات سیاسی خود باید اطلاعاتی چون شماره مالیاتی و شماره ثبت در نهادهای انتخاباتی آمریکا را هم در اختیار فیس بوک قرار دهند. 

فیس بوک اکنون درخواست کرده که تبلیغ‌ کنندگان با محتوای سیاسی مشخص کنند که چه کسی هزینه تبلیغات را می‌ پردازد. به گفته فیس بوک در برخی موارد  تبلیغ‌ کنندگان اطلاعات گمراه‌ کننده‌ ای داده‌ اند.

فیس بوک بعد از تاثیرگذاری و اعمال نفوذ روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 تحت فشار قرار گرفت تا شفافیت بیشتری در تبلیغات سیاسی ایجاد کند.

در آن زمان اهداف این گونه تبلیغات ایجاد شکاف در جامعه آمریکا در موضوعاتی چون مالکیت اسلحه یا تنش‌ های نژادی بوده است. برای این منظور پست‌ هایی بحث‌ انگیز به عنوان تبلیغات به خبرخوان اعضای فیس بوک ارسال می‌ شده است.

برای فیس بوک و مقامات آمریکایی محرز شده است که روسیه در بسیاری از این گونه تبلیغات سیاسی دست داشته ولی دولت روسیه دخالت در این گونه تبلیغات را رد کرده است.

فیس بوک اعلام کرد که مردم باید بدانند چه کسی سعی می‌ کند در انتخاب تاثیر بگذارد و تبلیغ کنندگان در فیس بوک نباید مخفی کنند که چه کسی هزینه هر تبلیغی را پرداخت کرده است.

مقررات جدید فیس بوک شامل کمیته‌ های فعال سیاسی و گروه‌ های بانفوذ لابی‌کننده نیز می‌ شود که به نفع کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری تبلیغ می‌ کنند. قبلا کاربران نمی‌ توانستند تشخیص دهند که پشت این تبلیغات چه کسی و یا کدام گروه لابی گرا بوده است ولی طبق مقرات جدید مشخص می‌ شود که  کدام یک از گروه‌ های خواهان نفوذ، هزینه تبلیغات سیاسی را پرداخت کرده است.

فیس بوک به 140 زبان دنیا قابل دسترسی است و 70 درصد از کاربران آن خارج از آمریکا هستند.

اکنون این سوال مطرح می شود که آیا مقررات جدید مربوط به تبلیغات سیاسی شامل دیگر کشورهای جهان هم خواهد شد؟ 

فیس بوک برای آلمان تعیین کرده بود که افراد یا نهادهایی که تبلیغات انتخاباتی می‌ کنند به صورت شفاف در تبلیغات خود اعلام کنند که فیس بوک هیچ مسئولیتی بابت این تبلیغات ندارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.