یگان پهپادی یمن بزرگترین عملیات خود را از زمان آغاز تجاوز عربستان سعودی به یمن با استفاده از 10 پهپاد انجام داد.

به گزارش جماران به نقل از المسیره، انصار الله یمن با استفاده از 10 پهپاد به یک میدان نفتی و پالایشگاه عربستان در شرق این کشور حمله کردند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که یگان پهپادی یمن بزرگترین عملیات خود را از زمان آغاز تجاوز عربستان سعودی به یمن با استفاده از 10 پهپاد انجام داد.

سریع افزود: در این عملیات میدان نفتی«الشیبه» در عمق عربستان سعودی مورد حمله قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که در این عملیات میدان نفتی و نیز پالایشگاه  الشیبه وابسته به شرکت نفتی «آرامکو» در شرق عربستان سعودی تحت عنوان عملیات توازن بازدارندگی مورد حمله قرار گرفت.

سریع تصریح کرد که هیچ گزینه ای پیش روی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی جز پایان محاصره و توقف تجاوز به ملت یمن وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: بانک اهداف ما گسترش پیدا می کند و عملیات آینده  علیه عربستان و نیروهای متجاوز دردناک و شدید تر خواهد بود.

وی بار دیگر از همه شرکت ها و غیرنظامیان خواست که به طور کامل از مراکز و اهداف حیاتی در عربستان سعودی دور شوند زیرا تبدیل به اهدافی مشروع برای یمنی ها شده اند.

در همین حال، یک منبع در بخش نفت عربستان سعودی به خبرگزاری رویترز گفت که میدان و پالایشگاه وابسته به شرکت آرامکو با پهپاد مورد حمله قرار گرفت.

این منبع مدعی شد که این حمله که احتمالا با سه پهپاد صورت گرفت تأثیری بر کارکنان و تولید نفت یا فعالیت میدان نفتی الشیبه نداشته است،و تلفات انسانی نداشته است.

این منبع در ادامه تصریح کرد که این حمله باعث وقوع آتش سوزی در میدان الشیبه شده است.

شبکه الجزیره نیز اعلام کرد که شرکت آرامکو به وقوع آتش سوزی در میدان نفتی الشیبه اذعان کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه شرکت آرامکوی عربستان اعلام کرد که یکی از تأسیسات گازی الشیبه دچار آتش سوزی شده است.

وزارت نفت عربستان نیز اعلام کرد که یک واحد در میدان نفتی الشیبه در معرض حمله با پهپادهای بمب گذاری شده قرار گرفت.

«خالد بن عبدالعزیز الفالح» وزیر نفت عربستان تأکید کرد که یکی از واحدهای تأسیسات گاز طبیعی در میدان نفتی الشیبه توسط پهپادهای بمب گذاری شده مورد حمله قرار گرفت.

الفالح تصریح کرد که ساعت شش و 15 دقیقه صبح امروز شنبه یکی از واحدهای تأسیسات گاز طبیعی میدان نفتی الشیبه مورد حمله قرار گرفت و دچار آتش سوزی شد و خسارت دید.

این میدان نفتی به ابوظبی نزدیک است و عربستان و امارات بر سر آن نزاع داشتند.

روزنامه گاردین انگلیس نوشت که میدان نفتی الشیبه که پهپادهای یمنی به آن حمله کردند  به لحاظ ارزشمند بودن آن بیش از ان شبیه به میدان نفتی باشد شبیه معدن طلاست.

گاردین نوشت که در این میدان نفتی واحد های مسکونی برای هزار نفر وجود دارد.

این در حالی است که انصار الله یمن شب گذشته نیز به مراکز حساس در یک فرودگاه در جنوب عربستان سعودی حمله کرد.

سرتیپ«یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که شب گذشته یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن عملیات هجومی با استفاده از چند پهپاد «قاصف کی 2» انجام داد و فرودگاه بین المللی«ابها» را هدف قرار داد.

سریع افزود که در این عملیات پهپادهای یمنی مراکز حساس را در فرودگاه ابها مورد حمله قرار دادند و آنها را با دقت بسیار بالا و به شکل مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

وی تأکید کرد که این عملیات هوایی منجر به توقف پروازها و فعالیت فرودگاه ابها شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.