انصار الله یمن با استفاده از پهپاد یک انبار تسلیحاتی را داخل فرودگاه نجران مورد حمله قرار داد.در پی این حمله آتش سوزی مهیبی به وقوع پیوست.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، انصار الله یمن با استفاده از یک پهپاد فرودگاه «نجران» داخل اراضی عربستان سعودی را مورد حمله قرار داد و در پی آن آتش سوزی مهیبی به وقوع پیوست.

انصار الله یمن با استفاده از این پهپاد یک انبار تسلیحاتی را داخل فرودگاه نجران مورد حمله قرار داد.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی پیش از این مدعی شد که انصار الله یک تأسیسات مدنی را در شهر نجران با استفاده از یک پهپاد بمب گذاری شده مورد حمله قرار دادند.

سخنگوی ائتلاف عربی عربستان مدعی شد که انصارالله به یکی از مراکز حیاتی در شهر نجران که شهروندان و افراد مقیم از آن استفاده می کنند را با یک پهپاد بمب گذاری شده مورد حمله قرار داد.

این سخنگو اما به این مرکز حیاتی یا تلفات مادی یا انسانی این حمله اشاره ای نکرد.

در همین حال، به گزارش العالم پس از آنکه سعودی‌ها بار دیگر مدعی شدند، انصارالله با یک موشک مکه را هدف قرار داده، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، ریاض با این ادعاها در تلاش است حمایت و تأیید لازم برای حمله وحشیانه به یمن را تقویت کند.

روزنامه سعودی «عکاظ» بامداد روز گذشته -دوشنبه- مدعی شد، انصارالله موشکی به سمت مکه شلیک کرده و ریاض با این موشک مقابله کرده است.

این روزنامه در ادامه اتهاماتی علیه ایران مطرح و ادعا کرد، انصارالله دو سال پیش نیز در اقدامی مشابه، یک موشک به سمت مکه شلیک کرده است.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در واکنش به این ادعای سعودی‌ها گفت: ما در اعلام [هدف] عملیات‌های نظامی خود مردّد نمی‌شویم و نیازی به تلاش‌های نادرست نمی‌بینیم که از اهداف و زمان عملیات ما سخن بگویند.

سخنگوی انصارالله یمن خاطرنشان کرد: هدف قرار دادن غیرنظامیان و اماکن مقدس با اخلاقیات ارتش یمن و کمیته های مردمی منافات دارد. عربستان با دروغپردازی درباره تهدید مکه مکرمه، می خواهد افکار عمومی و محافل رسمی را تحریک کند. ما زمانی که به تجاوزگری پاسخ می دهیم و مواضعی نظامی و یا دارای ماهیت نظامی را هدف قرار می دهیم، افتخار می کنیم و به این عملیات می بالیم.

وی افزود: ادعای دشمن مبنی بر هدف قرار دادن طائف، اقدامی شکست خورده از جانب عربستان برای خروج از بن بستی است که خود را در آن گرفتار کرده است. هرگونه عملیات از سوی وزارت دفاع یمن، حتما اعلام می شود و هنگامی که دست به هر عملیاتی برای دفاع از ملت و سرزمین خود می زنیم، آن را اعلام می کنیم.. جنایتهای وحشیانه فقط باعث می شود که ملت یمن بیشتر به این باور برسد که این تجاوزگری فقط با مقابله و رویارویی متوقف می شود

وی تأکید کرد: گذشت چهار سال از ایستادگی مردم یمن شکست سیاسی و نظامی ائتلاف متجاوز را ثابت می‌کند، سعودی با این ادعاها تلاش می‌کند حمایت و تأیید لازم برای «حمله وحشیانه خود» به یمن را افزایش دهد.

سریع در ادامه گفت: این اولین بار نیست که نظام سعودی [به دروغ] مدعی می‌شود ما مکه را هدف قرار داده‌ایم.

ائتلاف سعودی از ششم فروردین ۱۳۹۴ برای سرکوب انقلاب در یمن و جلوگیری از قدرت گیری انصار الله این کشور به یمن حمله کرد. انگلیس، فرانسه، آمریکا، آلمان و برخی کشورهای عربی از این ائتلاف حمایت نظامی و تسلیحاتی کرده‌اند اما ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مقابل این حملات همچنان ایستادگی کرده‌اند.

از جهتی دیگر، یک منبع در وزارت دفاع یمن اعلام کرد که عملیات نهم ماه رمضان که طی آن بخشی از تاسیسات نفتی عربستان هدف قرار گرفت فقط بخشی از ۳۰۰ هدف نظامی و حیاتی دشمنان بوده که قرار است هدف قرار داده شود. وی که با خبرگزاری «سبأ» یمن مصاحبه می‌کرد، افزود که اهداف شامل پایگاه‌ها و یگان‌های نظامی و حیاتی امارات عربی متحده و عربستان سعودی و همچنین پایگاه‌های آنها در یمن می‌شود.

سه شنبه گذشته ارتش یمن و انصارالله در عملیاتی تلافی‌جویانه در واکنش به حملات هوایی مکرر ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی» و «عفیف» را هدف حمله قرار داد. الدوادمی و عفیف دو استان منطقه ریاض در مرکز عربستان سعودی هستند که به ترتیب ۲۳۰ و ۳۹۰ کیلومتر با ریاض (پایتخت) فاصله دارند. فاصله تقریبی شمالی‌ترین شهر یمن مثل صعده تا این دو استان عربستان سعودی نیز بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ کیلومتر است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.