همزمان با کاهش ابعاد جنگ تجاری میان چین و آمریکا قیمت جهانی طلا سقوط کرد ولی بهای نفت به مدار صعود بازگشت.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، دفتر نماینده تجاری آمریکا (USTR) با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که اعمال مالیات اضافی بر برخی کالاهای چینی به ویژه کالاهای الکتریکی تولید این کشور تا 15 دسامبر سال‌جاری به تعویق خواهد افتاد.

بر این اساس، اعمال 10 درصد مالیات و عوارض گمرکی اضافی بر 300 میلیارد کالای تولید چین که پیش از این قرار بود از اول سپتامبر آغاز شود، به ماه دسامبر موکول شده است.

گوشی تلفن همراه، لپ‌تاب و کنسول‌های بازی در صدر کالاهای تولید چین هستند که آغاز اعمال 10 درصد گمرک اضافی بر آنها به سه و نیم ماه دیگر موکول شده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که در شهر «نیوجرسی» به سر می‌برد، در این باره به خبرنگاران گفت: مذاکرات مفیدی با چینی‌ها انجام داده ایم. آنها گفتند که از ما محصولات کشاورزی خواهند خرید اما تاکنون در این باره من را ناامید کرده اند.

ترامپ درباره ادامه اعتراض‌ها در هنگ کنگ نیز اظهار داشت: چین با وضعیت بسیار سختی روبرو است. باور دارم که راه حلی یافته خواهد شد. امیدوار هستم که کسی آسیب نبیند و کشته نشود.

همزمان با کاهش ابعاد جنگ تجاری میان چین و آمریکا قیمت جهانی طلا سقوط کرد ولی بهای نفت به مدار صعود بازگشت.

در همین حال اعلام شد که وزیر تجارت چین در تماس روز سه‌شنبه خود با وزیر خزانه‌داری آمریکا توافق کرده تا از دو هفته آینده مذاکرات دو جانبه را ادامه دهند.

در پی اعلام این خبر بهای جهانی طلا که صبح سه‌شنبه به بالاترین حد در ۷۶ ماه گذشته رسیده بود، از اوج هزار و ۵۳۵ دلار عقب‌نشینی کرد و تا هزار و ۴۸۴ دلار کاهش یافت ولی سپس در سطح هزار و ۵۰۰ دلار به تعادل رسید.

در مقابل قیمت هر بشکه نفت پایه برنت دریای شمال ۲ دلار بالا رفت و به ۶۰ دلار و ۶۰ سنت رسید که بالاترین نرخ در یک هفته گذشته به شمار می‌رود.

اوایل ماه میلادی جاری و در پی تشدید تنش تجاری میان واشنگتن و پکن، دونالد ترامپ اعلام کرد که از ابتدای ماه سپتامبر ۳۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالاهای وارداتی از چین را مشمول تعرفه ۱۰ درصدی خواهد کرد. او پیش‌تر تعرفه واردات ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را به ۲۵ درصد افزایش داده بود.

در پی آن چین نیز اعلام کرد که واردات محصولات کشاورزی از آمریکا را متوقف می کند.

این اظهارنظر او که موجب تیره‌تر شدن چشم‌انداز رشد اقتصادی جهان شده بود به رشد قیمت جهانی طلا و کاهش بهای نفت دامن زد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.