500 تن از ثروتمندترین افراد در جهان روز گذشته نزدیک به 2.1 درصد (117 میلیارد دلار) از خالص ثروت شان را با کاهش ارزش سهام در آمریکا در سایه جنگ تجاری آمریکا علیه چین از دست دادند.

به گزارش جماران، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که 500 تن از ثروتمندترین افراد در جهان روز گذشته نزدیک به 2.1 درصد (117 میلیارد دلار) از خالص ثروت شان را با کاهش ارزش سهام در آمریکا در سایه جنگ تجاری آمریکا علیه چین از دست دادند.

در این گزارش آمده است که 20 ثروتمند از این 500 ثروتمند جهان نزدیک به 20 میلیارد دلار از ثروت خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش هر کدام از این 20 ثروتمند جهان یک میلیارد دلار از ثروت خود در روز گذشته از دست دادند این در حالی است «جف بیزوس» ثروتمندترین مرد جهان به تنهایی 3.4 میلیارد دلار ضرر کرد.

این ضرر در حالی رخ داده است که سرمایه گذاران در سایه تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین در پی اعمال تعرفه های جدید بر کالاهای چینی، به سمت پناهگاه های امن مانند طلا رفته اند. ترامپ با  168 کلمه قصد خود برای اعمال تعرفه های جدید بر کالاهای چینی که به آمریکا صادر می شود را اعلام کرد.

بیشتر بازارهای جهانی و در رأس آنها آمریکا در سایه ترس از کاهش رشد اقتصاد جهانی در پی تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین شاهد سقوط بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.