اخیرا پکن واردات محصولات کشاورزی از آمریکا را متوقف کرد و اعلام کرد که بعید نیست که بر واردات کشاورزی آمریکا که پس سوم آگوست جاری خریداری شده تعرفه اعمال کند.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، خبرگزاری کیودوی ژاپن اعلام کرد که  در سایه شدت گرفتن جنگ تجاری واشنگتن با چین «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از ژاپن خواست که محصولات کشاورزی آمریکا را، خریداری کند.

این خبرگزاری تأکید کرد که ترامپ به طور مستقیم از «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن خواست که کشورش تولیدات کشاورزی آمریکا را به قیمت«کلان» بخرد.

این در حالی است که پیش از این ژاپن و آمریکا بر سر معامله گسترده ای در زمینه تجارت دوجانبه در ماه سپتامبر به توافق رسیدند. این توافق تلاشی است برای از بین بردن اختلاف بر سر تعرفه های گمرکی بر گوشت گاو و بخش خودروهاست.

در همین حال، اخیرا پکن واردات محصولات کشاورزی از آمریکا را متوقف کرد و اعلام کرد که بعید نیست که بر واردات کشاورزی آمریکا که پس سوم آگوست جاری خریداری شده تعرفه اعمال کند.

جنگ تجاری میان آمریکا و چین در پی اعمال تعرفه 10 درصدی توسط ترامپ بر 300 میلیارد کالای چینی صادراتی به آمریکا شدت گرفت؛ امری که باعث شد چین کاری کند که ارزش پول ملی اش سقوط کند تا بتواند صادرات خود را بیشتر کند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.