انصار الله یمن رژه نیروهای وابسته به ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی را در شهر«عدن» با پهپاد و موشک مورد حمله قرار داد.

به گزارش جماران به نقل از المسیره، انصار الله یمن رژه نیروهای وابسته به ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی را در شهر«عدن» با پهپاد و موشک مورد حمله قرار داد.

یگان موشکی و پهپادهای ارتش و کمیته های مدرمی یمن امروز پنجشنبه عملیات مشترکی را انجام دادند و به پایگاه «الجلاء» وابسته به اشغالگران و مزدوارن در عدن در جنوب یمن حمله کردند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که عملیات صبح امروز یگان موشکی و پهپادی ارتش یمن علیه نیروهای ائتلاف در جنوب این کشور موفق بوده است.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: حمله صبح امروز به تجمع نیروهای ائتلاف سعودی در عدن، با موشکی دوربرد انجام شد که دست‌کم 40نیروی ائتلاف را کشت.

سریع اظهار داشت: این حمله به یک مراسم رژه نظامی انجام شد که قرار بود بعد از آن علیه مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در استان ضالع،‌ عملیات نظامی انجام دهند. این عملیات با پهپاد قاصف-k2 و یک موشک دوربُرد که هنوز از آن رونمای نشده است، انجام شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه عملیات به کشته و زخمی شدن ده ها فرد مسلح از جمله چندین فرمانده و ایجاد حالت دستپاچکی در میان نیروهای ائتلاف انجامید، خبر داد که شمار کشته‌های این ائتلاف تاکنون به چهل نظامی و شبه‌نظامی رسیده است.

در همین حال، «منیر الیافعی» از جمله فرماندهانی است که در این حمله کشته شده است. وی فرمانده تیپ اول نیروهای موسوم به «کمربند امنیتی» است که امارات متحده عربی از آن پشتیبانی می‌کند.

برخی منابع پزشکی و امنیتی در عدن اعلام کردند که در این حمله بیش از 32 تن کشتند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز اعلام کرد که منابع پزشکی یمنی در عدن گفتند که تعداد کشته شدگان حمله موشکی و انفجار در عدن به 40 تن رسید.

المیادین نیز گزارش داد که تعداد تلفات نیروهای ائتلاف عربستان در عدن به 41 تن افزایش یافت.

در تحولی دیگر، در اثر حمله با خودروی بمبگذاری‌شده به مرکز پلیس در شهر «شیخ عثمان» از توابع استان عدن تعداد زیادی کشته و زخمی شدند.

برخی منابع گفتند که در این حمله 5 تن کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.