انصار الله یمن پایگاه هوایی«ملک خالد» را جنوب عربستان سعودی هدف حمله پهپادی گسترده قرار داد.

به گزارش جماران به نقل از المسیره، انصار الله یمن شب گذشته پایگاه هوایی«ملک خالد» را جنوب عربستان سعودی هدف حمله پهپادی گسترده قرار داد. 

یگان پهپادی ارتش یمن و انصارالله در پاسخ به ادامه جنایت های عربستان، پایگاه هوایی ملک خالد در جنوب عربستان را هدف قرار داد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب اعلام کرد که نیروهای پهپادی یمن به پایگاه هوایی ملک خالد در شهر «خمیس مشیط» در منطقه «عسیر» حمله کردند.

 سریع گفت که این حمله هوایی با دقت بالا و از طریق چند فروند پهپاد «قاصف k2» صورت گرفت.

وی تاکید کرد که در این عملیات، به آشیانه هواپیماهای نظامی و دیگر اهداف نظامی در پایگاه ملک خالد حمله شده است.

وی در پایان تصریح کرد که حملات امشب پاسخی به جنایت مستمر ائتلاف سعودی علیه یمن که تازه ترین آن جنایت صعده است، بود.

روز گذشته بر اثر گلوله باران توپخانه ای بازاری در استان «صعده »توسط ائتلاف متجاوز سعودی 14 غیرنظامی جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر مجروح شدند.

بر اثر حمله موشکی و توپخانه ای ائتلاف متجاوز سعودی به بازاری در شهر مرزی «قطابر» در استان صعده، 14 نفر از جمله 4 کودک جان خود را از دست دادند و 23 تن دیگر از جمله 11 کودک زخمی شدند.

یک منبع امنیتی توضیح داد: متجاوزین سعودی بازار «آل ثابت» در شهر قطابر را با چندین گلوله موشکی و گلوله خمپاره هدف قرار داد که به شهادت شماری از شهروند از جمله دو کودک و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر از جمله حداقل 11 کودک انجامید.

این منبع افزود: به خاطر وضعیت وخیم برخی از مجروحان و هدف قرار دادن تیم امداد رسانی توسط ائتلاف، این آمار رو به افزایش است.

این منبع امنیتی با محکوم کردن این جنایت وحشیانه، گفت: خون شهیدان هدر نخواهد رفت.

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد: بیش از 10 نفر در حمله به صعده در وضعیت وخیم بسر می برند و برخی دیگر هنوز شناسایی نشده اند و آمار قربانیان رو به افزایش است. نهادهای بین المللی به رغم درخواستها برای کمک به قربانیان، پاسخ گو نبودند.

وزیر بهداشت یمن گفت: آمریکا را مسئول این جنایت می دانیم؛ زیرا این کشور مشوق اصلی نظام سعودی برای هتک حرمت غیرنظامیان است.

وزارت دفاع یمن پس از وقوع این جنایت خطاب به ائتلاف متجاوز و مزدورانش گفت: روزهای آتی سخت تر و دردناک تر خواهد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.