این تظاهرات پس از تعلیق کلاس های درس در همه کشور تا اطلاع ثانوی برگزار شده است.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، دانش آموزان سودانی امروز چهارشنبه با تعطیلی مدارس در اعتراض به کشته شدن 5 دانش آموز در شهر«الابیض» توسط نیروهای وابسته به ارتش در جریان تظاهرات مردمی، تظاهرات کردند.

دانش آموزان در «خارطوم» و «زالنجی»در ایالت«دارفور» در اعتراض به کشتن 5 دانش آموز و زخمی شدن ده ها دانش آموز دیگر در تظاهرات مردمی در شهر الابیض تظاهرات کردند.

این تظاهرات پس از تعلیق کلاس های درس در همه کشور تا اطلاع ثانوی برگزار شده است.

روز سه شنبه نیز هزاران دانش آموز سودانی به خیابان ها آمدند و تظاهرات بزرگی را در اعتراض به حوادث مرگبار شهر الابیض مرکز ایالت «کردفان شمالی» برگزار کردند.

دانش آموزان و شهروندان سودانی اواخر هفته گذشته در شهر الابیض در اعتراض به قطعی برق،بحران سوخت و بحران نان تظاهرات کردند اما تک تیراندازنی که گفته می شود وابسته به شورای نظامی حاکم بر سودان هستند به سوی آنها تیراندازی کردند.

نیروهای مخالف شورای نظامی حاکم را مسئول کشته شدن دانش آموزان را دانستند، همچنین این شورا را به ناکامی در حمایت از شهروندان متهم کردند.

مخالفان همچنین خواستار تظاهرات گسترده مردمی در محکومیت کشتار شهر الابیض و محاکمه جنایتکاران و نیز انتقال حاکمیت به یک دولت غیرنظامی شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.