در تیراندازی به سوی شرکت کنندگان در تظاهراتی که در شهر الابیض به راه افتاد 6 تظاهرکننده کشته شدند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، تظاهرات دانشجویان سودانی در شهر«الابیض» مرکز ایالت «کردفان شمالی» در غرب سودان به خاک و خون کشیده شد.

کمیته مرکزی پزشکان سودان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در تیراندازی به سوی شرکت کنندگان در تظاهراتی که در شهر الابیض به راه افتاد 6 تظاهرکننده کشته شدند.

این تظاهرات در اعتراض به قطع برق و بحران سوخت و نان برگزار شد.

برخی شاهدان عینی تأکید کردند که در تیراندازی به سمت معترضان ده ها تن نیز زخمی شدند که برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

بیشتر قربانیان دانش آموز هستند.برخی منابع گفتند که 4 تن از کشته شدگان دانش آموز دبیرستانی و دو کشته دیگر شهروند معمولی هستند که در تظاهرات شرکت کرده بودند.

تیراندازی مستقیم با گلوله های واقعی توسط تک تیراندازان به سمت معترضان زمانی شروع شد که دانش آموزان از مدرسه ها خارج شده و به معترضان ملحق شدند.

در تحولی دیگر، به گزارش خبرگزاری رسمی سودان (سونا)، «سلیمان عبدالجبار» از مسئولان وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که از آغاز اعتراضات در آن از ماه دسامبر سال گذشته تاکنون 184 نفر کشته شده‌اند.

وی افزود: 154 نفر در خارطوم و 30 نفر نیز در دیگر استان‌های سودان کشته شده اند.

او ادامه داد: این تعداد شامل نظامیان و غیرنظامیان بوده و بر اثر تیراندازی و علل دیگر جان باخته اند.

کمیته تحقیقات درباره حمله نظامیان به تظاهرات مردم خارطوم، پایتخت سودان دو روز پیش اعلام کرد 9 افسر بلندپایه در این زمینه محاکمه خواهند شد.

بنابراین گزارش، نیروهای ارتش سودان در تاریخ 3 ژوئن 2019 به تجمع معترضان مخالف با کودتا در مقابل وزارت دفاع در پایتخت این کشور حمله کردند. 

بر اساس گزارش شاهدان عینی در خارطوم٬ تعداد زیادی از سربازان ارتش این کشور منطقه ای که مخالفان سودانی از روز 6 آوریل در آن تحصن و خواستار انتقال قدرت به دولت مدنی هستند را محاصره کردند.

در پی آن نیز صدای تیراندازی از این منطقه شنیده و ستون هایی از دود به آسمان بلند شد. حزب مخالف کنگره مردمی سودان اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور به متحصنان در شهر «النهود» یورش برده و چادرهای آنان را تخریب کرده اند. 

به دنبال گسترش تظاهرات علیه دولت سودان، نیروهای ارتش روز 11 آوریل سال جاری نهادهای دولتی را محاصره و بیش از 100 عضو حزب کنگره ملی حاکم این کشور از جمله «عمر البشیر» رئیس جمهور را بازداشت کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.