آمریکا هیچ گاه سفید پوست نبوده است که حالا ترامپ و غیر از او می خواهند ژن های قومیت سفید آن را حفظ کنند.

به گزارش جماران، «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله روزنامه رأی الیوم توهین نژادپرستانه ترامپ به چهار عضور کنگره آمریکا و مقابله آنها با او پرداخت و نوشت: سخنان نژادپرستانه، توهین آمیز و بی سابقه ای که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بر زبان آورد ما را غافلگیر و شگفت زده نکرد؛ سخنانی که در آن ها به چهار عضور کنگره که تبار عرب، آفریقایی و اسلامی و آمریکای لاتینی دارند تعدی کرد و آنها را متهم به دشمنی با آمریکا کرد و از این چهار عضو کنگره خواست به کشورهایی که از آنها آمده اند برگردند. این مرد نژادپرست نازی و احمق نباید رئیس جمهور کشوری می شد که مدعی رهبری جهان آزاد است و شعار برابری در فرصت ها و نژادها را سر داده و ارتش های خود را برای آزادی کشورها و تغییر نظام ها تحت عنوان همین شعارهای جعلی و با پوشش این شعارها می فرستد.

درست است که نه فقط نمایندگان و اعضای کنگره آمریکا بلکه برخی از رهبران سفید پوست غربی این سخنان نژادپرستانه ترامپ را به شکل گسترده ای محکوم کردند ولی این محکومیت کافی نیست زیرا این مرد با آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری می خواهد همتاهای نژادپرست سفیدپوست خود  را بسیج کرده و آنها را علیه نژادهای دیگر غیرسفیدپوست در آمریکا تحریک شان کند و نیز می خواهد که سیاست های فاجعه بار و کینه توزانه و جدایی نژادپرستانه در ایالات متحده آمریکا را به مانند اواسط قرن گذشته احیا کند؛ آن زمان که برای شهروندان آفریقایی تبار سوار شدن به اتوبوس هایی که سفید پوست ها از آنها استفاده می کنند ممنوع بود. ترامپ یک وبای خطرناک است که نباید به کارش در پست ریاست جمهوری ادامه بدهد.

چهار زن عضو کنگره یعنی«الکسندرا اوکازیو»(از نیویورک)، «رشیده طلیب» (از میشیگان)،«الهان عمر» ( از مینه سوتا) و «آیانا پریسلی»( از ماساچوست) به تنهایی لشکری از آزادگان را تشکیل می دهند و با این نژادپرست و کارهای زشت او و خزعبلات نژادپرستانه اش مقابله می کنند و ماسک از روی همه حامیان سفیدپوستش که او را به کاخ سفید رساندند بر می دارند و در این زمینه با همه مبارزان شریف علیه نژادپرستی و تبعیض نژادی در کشورشان مانند « مارتین لوتر کینگ» کشیش برابری می کنند.ترامپ و و دار و دسته نژادپرست اش موفق نخواهند شد که صدای این زنان مبارز و دیگر زنان مبارز را ساکت کنند، بلکه خود این زنان هستند که صدای او و امثالش را ساکت می کنند و به منظور بسترسازی برای تحکیم ارزشهای همزیستی و برابری دهان پر از تعفن نژادپرستی تنفربرانگیز او و امثالش را می بندند.

آمریکا هیچ گاه سفید پوست نبوده است که حالا ترامپ و غیر از او می خواهند ژن های قومیت سفید آن را حفظ کنند. این کشور به مانند گذشته متعلق به همه نژادها و رنگ ها باقی می ماند و اگر کسی باید آن را ترک کند این خود ترامپ و نه کسی دیگر است که باید آن را ترک کند.

این مرد که تحریک به تنفر و نژادپرستی می کند و از پست خود برای بسیج کردن  علیه همه غیرسفیدپوست ها استفاده می کند، «عقده ای» به نام اوبامای فرهیخته دانش آموخته و کاربلد را دارد به همین دلیل خشم خود را بر سر مکزیکی ها و مسلمانان و مهاجران از آمریکای لاتین از خاستگاه همین عقده می ریزد و می خواهد که آمریکا را آن هم در قرن بیست و یکم به کشوری برای مهاجران سفید پوست که از نروژ ، سوئد و اروپای غربی می آیند تبدیل کند و کشتار و قتل عام سرخ پوستان ساکن اصلی آمریکا توسط اجدادش را به عمد فراموش می کند.

ترامپ شعارهای صهیونیستی-نازی که وجود ساکنان اصلی را نفی می کند و مدعی است که فلسطین قبل از حمله یهودی ها به آن  خالی از سکنه بوده است به همین دلیل قانون نژادپرستانه قومی را تصویب کردند، سر می دهد. به همین دلیل از رژیم اسرائیل دفاع می کند و از جنایت های قتل عام و پاک سازی نژادی علیه عرب ها و مسلمانان، همان صاحبان اصلی اراضی فلسطین، حمایت می کند و از قدرت بزرگ آمریکا برای خدمت به این سیاست های نازی استفاده می کند.

این چهار نماینده زن که با این وحشی نژادپرست جاهل و احمق مقابله کردند شایسته همه نوع تقدیر و احترام هستند و نام آنها در تاریخ به عنوان پیشتازان در دفاع از ارزش های عدالت و برابری در کشوری ثبت خواهد شد که رئیس جمهورش و برخی از هواداران نازی او از این ارزش ها منحرف شدند.

این چهار زن به دلیل شجاعت و جرأت شان نماینده میلیاردها انسان شریف در پنج قاره هستند و ممکن است جان خود را برای یاری رساندن به ارزش هایی که به آنها باور دارند و در راه آنها می جنگند از دست بدهند.

وابستگی چهار نماینده به آمریکا قوی تر از وابستگی شان به ترامپ و همه نژادپرستان سفید پوست است که می خواهند ترامپ برای دومین دوره ریاست جمهوری پیروز شود زیرا  این زنان از برابری و امنیت و ثبات آمریکا و اجتناب این کشور از جنگ های داخلی دفاع می کنند و این همان چیزی است که ترامپ به دلیل حماقتش نمی تواند بفهمد؛ حماقی که میلیون ها تن باور دارند که ترامپ به آنها مبتلاست.

ما در این جا در این روزنامه در اردوگاه این چهار زن و همه انسان های شریف به مانند آنها می ایستیم زیرا آنها نماینده حق و یاری رساندن به مسائل عادلانه و حقوق برابر هستند. درورد بر آنها. همچنین احساس درد و اندوه و خشم از برخی حکومت های عربی می کنیم که به حمایت از این رئیس جمهور نژادپرست که با عرب ها و مسلمانان دشمن و از نژادپرستی رژیم اسرائیل جانبداری می کند، افتخار می کنند و صدها میلیارد دلار برای حمایت از او  و حامیان سفیدپوست اش که از هر چه عرب و مسلمان است متنفر هستند، تقدیم می کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.