در این حمله موشکی که نشستی را در منطقه «المهندسین» در غرب حلب به موازات ادلب را هدف قرار داد 6 فرمانده حراس الدین کشته شدند که از اینها دو فرمانده ملیت تونسی، یکی ملیت مصری، دو تن ملیت الجزایری و ششمی نیز ملیت سوری دارند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، اعلام کرد که 8 تن که بیشتر آنها از فرماندهان گروه تروریستی «حراس الدین» وابسته به گروه القاعده هستند روز گذشته-یکشنبه- در یک حمله موشکی در شمال غرب سوریه که منشأ آن مشخص نیست کشته شدند.

گروه تروریستی حراس الدین در منطقه «ادلب» فعالیت دارد و در کنار گروه تررویستی «هیأت تحریر الشام» یا همان گروه تروریستی جبهه النصره  سابق که بیشتر بخش های ادلب و مناطق همجوار آن در استان های«حماه»،«حلب» و «لاذقیه» را در اشغال خود دارد، می جنگد.

دیده بان حقوق بشر سوریه تأکید کرد که در این حمله موشکی که نشستی را در منطقه «المهندسین» در غرب حلب به موازات ادلب را هدف قرار داد 6 فرمانده حراس الدین کشته شدند که از اینها دو فرمانده ملیت تونسی، یکی ملیت مصری، دو تن ملیت الجزایری و ششمی نیز ملیت سوری دارند.

این حمله همچنین منجر به کشته شدن دو عنصر دیگر از حراس الدین و زخمی شدن شماری دیگر شد.

دیده بان حقوق بشر سوریه نتوانسته است که منشأ این حمله را مشخص کند و نیز مشخص نیست که هوایی بوده است یا نه یا آنکه  ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا آن را انجام داده است یا روسیه.

بنابراین گزارش، گروه تروریستی حراس الدین در فوریه سال 2018 تشکیل شد و با گروه القاعده در ارتباط است. همچنین هزار و 800 عنصر در صفوف خود دارد که در میان آنها ملیت های غیر سوری دیده می شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.