در این حمله هوایی تاسیسات نظامی و آشیانه های پهپادها در فرودگاه جیزان مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش جماران به نقل از المیادین، انصارالله یمن فرودگاه " جیزان" عربستان سعودی را به شکل گسترده ای مورد حمله قرار داد.

نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که فرودگاه جیزان با چندین پهپاد از نوع "قاصف کی2 "مورد حمله قرار گرفت.

نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که در این حمله پهپادی آشیانه های پهپادها و تاسیسات نظامی فرودگاه جیزان مورد حمله گسترده قرار گرفت.

همچنین به گزارش المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از حملات پهپادی گسترده به فرودگاه جیزان خبر داد.

وی گفت که پهپادهای قاصف 2k اتاق کنترل و هدایت پهپادها و اهداف نظامی دیگر در فرودگاه جیزان را هدف قرار دادند.

این مقام نظامی یمن تاکید کرد که بر اثر حملات پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پرواز هواپیماها از فرودگاه جیزان متوقف شد.

وی گفت: ما تکنولوژی‌های پیشرفته ای در اختیار داریم که سامانه ‌های آمریکایی و دیگر سامانه‌هایی که در عربستان وجود دارد توان بازدارندگی در برابر آنها را ندارد و برخی از این تکنولوژی ها را در نشستی خبری اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار داشت: موشک‌های بالستیک، موشک‌های بالدار و پهپادهای ما می توانند هر هدفی را در طول و عرض جغرافیایی عربستان هدف قرار دهند و حملات ما به مناطق عسیر، نجران و جیزان محدود نخواهد شد و دشمن سعودی باید بداند که در صورت ادامه تجاوزش به یمن دامنه عملیات‌ها علیه آن توسعه خواهد یافت.

سریع گفت: ما به لطف خدا از توانایی تولید موشک و پهپادها برخوردار هستیم و این امکانات نظامی یمن را قادر می‌سازد که سال‌ها مقاومت کند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که تا زمانی که حملات عربستان و محاصره این کشور علیه یمن ادامه داشته باشد حق واکنش به تجاوز برای ما محفوظ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.