انصار الله یمن بیش از 10 عملیات نظامی اعلام نشده علیه اهداف مهم در عمق عربستان انجام داده است.

 

به گزارش جماران ، برخی منابع یمنی به شبکه تلویزیونی المیادین گفتند که انصار الله یمن بیش از 10 عملیات نظامی اعلام نشده علیه اهداف مهم در عمق عربستان انجام داده است.

بر اساس اطلاعاتی که این منابع به المیادین دادند نیروهای صنعا(انصار الله و ارتش یمن) طی هفته های اخیر عملیات های نظامی به اهدافی مهم در عمق عربستان انجام داده اند.

در همین حال، پدافند هوایی ارتش یمن یک فروند هواپیمای«MQ1»ساخت آمریکا را که در حال پرواز بر فراز یمن بود، منهدم کرد.

به نوشته پایگاه خبری «انصارالله‌نیوز»، این هواپیمای بزرگ تجسسی ساخت آمریکا که بر فراز پایتخت یمن در حال پرواز بود با شلیک یک موشک مناسب، منهدم شد. مطابق این گزارش لاشه هواپیما در جنوب صنعاء سقوط کرد.

این پهپاد در منطقه «بیت بوس» در جنوب صنعا سرنگون شده است.

رسانه های یمنی  همچنین به نقل از وزارت دفاع یمن در این باره گزارش دادند: نیروهای یمنی بیش از 10 عملیات نظامی را علیه اهداف مهم در عمق خاک عربستان انجام دادند.

برخی منابع نیز بدون اشاره به جزئیات بیشتر، اعلام کردندکه جمع زیادی از نیرو های وابسته به «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن در عملیات پیشروی در استان «جوف» واقع در شمال شرق یمن کشته شده اند.

رسانه های یمنی همچنین اعلام کردند که در حمله ارتش یمن به منطقه « السدیس» در استان نجران در جنوب غرب عربستان، شماری از نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند.

منابع نظامی یمنی صبح سه شنبه گزارش دادند که در واکنش به حملات مستمر ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در جریان یک عملیات نظامی، با هفت پهپاد تأسیسات نفتی و حیاتی سعودی را هدف حمله قرار دادند.

یمن از سال 1394 هدف حمله نظامی عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی متحد ریاض در قالب «ائتلاف عربی» است که از حمایت سیاسی، تسلیحاتی و لجستیک آمریکا، انلگیس و فرانسه برخوردار است.

بلافاصله پس از اذعان عربستان سعودی به این حمله قیمت جهانی نفت یک درصد افزایش یافت.

در پی حمله پهپادی انصار الله یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی در نزدیکی ریاض شاخص بازار بورس عربستان 2 درصد سقوط کرد.

برخی منابع نیز گفتند که ارزش سهام در بازار بورس عربستان شاهد کاهش 2.52 درصدی است.

این منابع افزودند که 162 شرکت از مجموع 192 شرکتی که در بورس ثبت شده اند شاهد کاهش زیاد در ارزش سهام خود شدند.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی کشته و زخمی شده‎اند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.