شلیک این موشک با ورود جنگـ«توفان قاطعیت» به هزارمین روز خود به رهبری عربستان سعودی همزمان شد و حوثی ها خواستند که ضربه روحی روانی به عربستانی ها وارد کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: نیروهای حوثی امروز سه شنبه کاخ «الیمامه» در ریاض را با موشک بالستیک هدف قرار دادند و به نظر می رسد که این حمله موشکی گسترش جنگ و در عین حال تاکتیکی است تا عربستان سعودی انبار موشک های ضد موشک«پاتریوت» اش تمام شود.

حوثی ها امروز اعلام کردند که یک موشک از نوع «برکان2 اچ» را به سمت کاخ الیمامه در ریاض شلیک کردند و این موشک زمانی شلیک شد که مسئولان سعودی در حال برگزاری یک نشست بزرگ و مهم بودند. عربستان سعودی نیز اعلام کرد که این موشک پیش از اصابتش به هدف در هوا منهدم شد این در حالی است که مسئولان حوثی تأکید می کنند که موشک به هدف خود اصابت کرد. به گفته حوثی ها این موشک پس از طی مسافت هزار کیلومتر توانست به هدفش اصابت کند.خبرگزاری رویترز نیز به نقل از روزنامه نگاران اعلام کرد که این روزنامه نگاران صدای انفجار مهیب را شنیدند و دود غلیظی که به آسمان ریاض بالا رفته را نیز دیدند.

شلیک این موشک با ورود جنگـ«توفان قاطعیت» به هزارمین روز خود به رهبری عربستان سعودی همزمان شد و حوثی ها خواستند که ضربه روحی روانی به عربستانی ها وارد کنند.

عملیات شلیک این موشک به سمت ریاض موفقیت یگان موشکی یمن در هدف گیری اهداف خود با دقت نشان می دهد.عربستان هم که طبق معمول بر انهدام این گونه موشک ها تأکید می کند با علم به اینکه روزنامه «نیویورک تایمز» آمریکا تأکید کرد که موشکی که اوایل ماه گذشته فرودگاه«خالد» در ریاض را مورد حمله قرار داد بر خلاف اعلام عربستان و ایالات متحده آمریکا به هدف اصابت کرده است.

حوثی ها با شلیک موشک جدید در روز سه سنبه 19 دسامبر دستاوردهای جنگی کسب کردند. آنها موفق شدند که باعث شوند عربستان سعودی موشک های پاتریوت زیادی را برای انهدام موشک بالستیکی از دست دهد و در نهایت انبارهایش از موشک های گران قیمت رو به خالی شدن برود؛ موشک هایی که به راحتی نمی توان آنها را جبران کرد زیرا عربستان سعودی نیاز به هفت تا ده موشک پاتریوت دارد تا بتواند یک موشک بالستیک را متهدم کند.

لازم به ذکر است که بهای هر موشک پاتریوت بین 4تا 7 میلیون دلار است این در حالی است که یک موشک بالستیکی حوثی ها که در اصل موشک اسکاد روسی تغییر یافته است، بیش از چند هزار دلار نیست.

حوثی ها پس از حمله موشکی به فرودگاه ریاض در انتقال رعب و وحشت به داخل عربستان سعودی موفق شدند.اکنون نیز حوثی ها در هدف قرار دادن کاخ الیمامه موفق شدند و این رعب و وحشت را در دل های عربستانی ها وارد کرد؛ عربستانی هایی که بر اساس سخنان و اظهارات رهبران شان به این باور رسیده بودند که جنگ یمن یک تفریح نظامی است ولی اکنون می بینند که جنگ پس از گذشت سه سال به درواز های آن می کوبد.

پس از حمله موشکی «عبدالملک الحوثی» رهبر حوثی ها در سخنانی تلویزیونی عربستان را تهدید به حمله به تأسیساتش در پاسخ به هدف قرار دادن غیرنظامیان و زیرساخت های یمن کرد و این اولین بار است که الحوثی تهدید می کند که یمن نیز همه زیرساخت های عربستان را بدون استثنا هدف قرار می دهد. رهبر حوثی ها همچنین تهدید کرد که به ابوظبی نیز حمله موشکی می شود و این شهر اماراتی هدف آینده خواهد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.