ارتش و کمیته های مردمی یمن با استفاده از یک پهپاد به فرودگاه جیزان در عربستان سعودی حمله کردند.

 

به گزارش جماران به نقل وبسایت شبکه تلویزیونی المسیره، انصار الله یمن با یک پهپاد فرودگاه «جیزان» داخل اراصی عربستان سعودی را مورد حمله قرار داد.

یک منبع نظامی در یگان پهپادی یمن اعلام کرد که ارتش و کمیته های مردمی یمن با استفاده از یک پهپاد به فرودگاه جیزان در عربستان سعودی حمله کردند.

این منبع افزود که این حمله پس از رصد اطلاعاتی دقیق صورت گرفت و هدف مد نظر با دقت بسیار بالا مورد اصابت قرار گرفت.

در همین حال انصار الله یمن موفق شد یک پهپاد تجسسی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی را در جیزان سرنگون کرد.

یک منبع نظامی گفت که پدافند هوایی ارتش و کمیته های مردمی توانست که یک پهپاد تجسسی دشمن را در شرق«جبل الدود» سرنگون کند.

حمله به فرودگاه جیزان عربستان سعودی در حالی صورت می گیرد که انصار الله یمن روز پنجشنبه هفته گذشته برای سومین روز متوالی فرودگاه «نجران» داخل اراضی عربستان را با پهپاد مورد حمله قرار داد.

یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن روز پنجشنبه برای سومین روز متوالی با یک پهپاد از نوع«قاصف 2 کی» فرودگاه نجران عربستان سعودی را مورد حمله قرار داد.

این حمله سومین حمله طی 72 ساعت اخیر بود.

یک منبع نظامی یمنی در یگان پهپادی یمن به المسیره نت گفت که عملیات در حمله روز پنجشنبه «سامانه موشکی پاتریوت» را در فرودگاه هدف قرار داد.

این منبع نظامی تأکید کرد که عملیات با موفقیت سامانه موشکی پاتریوت را در فرودگاه و پس از رصد دقیق اطلاعاتی هدف قرار داد و آن را منهدم کرد.

 نیروی پهپادی یمن صبح روز چهارشنبه  برای  بار دوم فرودگاه «نجران» عربستان را با پهپاد« K2 »هدف قرارداد.

 یک منبع نظامی یمنی  در این زمینه گفت که در این حمله آشیانه جنگنده های عربستان در فرودگاه هدف قرار گرفت.

این منبع نظامی  با اشاره به موفقیت آمیز بودن عملیات خاطر نشان کرد که جنگنده های هدف قرارگرفته در فرودگاه نجران برای حمله به شهروندان بی گناه یمنی استفاده می شدند.

 انصار الله یمن روز سه شنبه هفته پیش نیز با استفاده از یک پهپاد فرودگاه «نجران» داخل اراضی عربستان سعودی را مورد حمله قرار داد و در پی آن آتش سوزی مهیبی به وقوع پیوست.

انصار الله یمن با استفاده از این پهپاد یک انبار تسلیحاتی را داخل فرودگاه نجران مورد حمله قرار داد.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی پیش از این مدعی شد که انصار الله یک تأسیسات مدنی را در شهر نجران با استفاده از یک پهپاد بمب گذاری شده مورد حمله قرار دادند.

سخنگوی ائتلاف عربی عربستان مدعی شد که انصارالله به یکی از مراکز حیاتی در شهر نجران که شهروندان و افراد مقیم از آن استفاده می کنند را با یک پهپاد بمب گذاری شده مورد حمله قرار داد.

این سخنگو اما به این مرکز حیاتی یا تلفات مادی یا انسانی این حمله اشاره ای نکرد.

در همین حال، نزدیک به دو هفته پیش ارتش یمن و انصارالله در عملیاتی تلافی‌جویانه در واکنش به حملات هوایی مکرر ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی» و «عفیف» را هدف حمله قرار داد. الدوادمی و عفیف دو استان منطقه ریاض در مرکز عربستان سعودی هستند که به ترتیب ۲۳۰ و ۳۹۰ کیلومتر با ریاض (پایتخت) فاصله دارند. فاصله تقریبی شمالی‌ترین شهر یمن مثل صعده تا این دو استان عربستان سعودی نیز بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ کیلومتر است.

از جهتی دیگر، یک منبع در وزارت دفاع یمن اعلام کرد که عملیات نهم ماه رمضان که طی آن بخشی از تاسیسات نفتی عربستان هدف قرار گرفت فقط بخشی از ۳۰۰ هدف نظامی و حیاتی دشمنان بوده که قرار است هدف قرار داده شود. وی که با خبرگزاری «سبأ» یمن مصاحبه می‌کرد، افزود که اهداف شامل پایگاه‌ها و یگان‌های نظامی و حیاتی امارات عربی متحده و عربستان سعودی و همچنین پایگاه‌های آنها در یمن می‌شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.