بر اساس یک تحقیق ملی در کانادا، ناپدید شدن یا قتل هزاران زن و دختر بومی در دهه‌های اخیر در این کشور به‌عنوان «یک تراژدی ملی در ابعاد وسیع» و «نسل کشی» نامیده شده است.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، بر اساس یک تحقیق ملی در کانادا، ناپدید شدن یا قتل هزاران زن و دختر بومی در دهه‌های اخیر در این کشور به‌عنوان «یک تراژدی ملی در ابعاد وسیع» و «نسل کشی» نامیده شده است.

در حالی واژه «نسل‌کشی» در این گزارش استفاده شده است که دولت‌های پیشین کانادا موضع ملایم‌تری در این زمینه داشتند و از آن به‌عنوان «نسل‌کشی فرهنگی» یاد کرده بوده‌اند. وکلای بومیان سال‌ها تلاش کردند تا واژه «فرهنگی» را از این عبارت حذف کنند.

کمیسر «ماریون بولر» حدود سه سال را صرف تحقیق در مورد میانگین بالای قتل در میان زنان بومی کانادایی کرده است و گزارش نهایی او روز دوشنبه ۳ ژوئن (۱۳ خرداد) منتشر شد.

این گزارش ۱۲۰۰ صفحه‌ای به درخواست دولت «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا در سال ۲۰۱۶ کلید خورد و طبق آن، کانادا به خشونت در تبعیض‌های طولانی مدت علیه بومیان و فقدان توانایی در حفاظت از آن‌ها متهم شده است.

این گزارش همچنین توصیه‌های زیادی را برای جلوگیری از خشونت‌های احتمالی در آینده علیه زنان بومی ارائه کرده است.

پلیس سواره‌نظام سلطنتی کانادا در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که ۱۰۱۷ زن بومی بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۲ به قتل رسیده‌اند. این درحالی است که برخی گروه‌ها این رقم را حدود ۴ هزار دختر و زن بومی کانادایی عنوان می‌کنند.

در این تحقیق ۴۶۸ نفر از اعضای خانواده‌های زنان ناپدید یا کشته شده شهادت داده‌اند.

در این گزارش به هزاران مورد از اقدام به «نسل کشی» علیه زنان و دختران بومی کانادایی اشاره شده است.

گزارش نهایی امروز در موزه تاریخ کانادا و در جمع صدها خانواده بازماندگان این دختران و زنان خوانده شد. در این مراسم جاستین ترودو نخست وزیر کانادا هم حضور داشت.

جمعیت بومیان کانادا، یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود که چهار درصد جمعیت کل این کشور را تشکیل می‌دهند. بالاترین نرخ جرم، فقر و اعتیاد در میان این بخش از جامعه کانادا دیده می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.